^Pujar
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Destacats

Cerca...

Xarxes Socials

FacebookTwitter

Calendari

Novembre 2024
L M X J V S D
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

INICIAR SESSIÓ

Treballs premiats

Treballs Premiats (X PFMZ, març 2017)

CATEGORIA SOCIAL-CULTURAL  (2.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

"Programa Lecxit – Lectura Per a L’Èxit Educatiu"

 

1r Premi

1.000 euros

 

 

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l'entorn dels nens i nenes que participen en el programa.  Així, el programa funciona gràcies a la col•laboració de ciutadanes i ciutadans que acompanyen els infants en la lectura en sessions individuals 1x1 d’una hora a la setmana durant tot el curs escolar. També és clau la participació de les escoles, amb les quals es creen ponts pedagògics, i de les famílies, que disposen de material de suport per incentivar la lectura a casa. El programa estableix vincles amb entitats de l'entorn de l'escola, com entitats culturals i socials, biblioteques o mitjans de comunicació, per fer partícip el teixit local d'aquest procés.

Fundació Jaume Bofill

BARCELONA

"Avança  + Tastaoficis"

 

2n Premi

600  euros

 

 

El projecte Avança+ Tasta Oficis es un projecte de nova oportunitat educativa adreçat a joves d’entre 16 i 18 anys que han abandonat el circuit escolar i es troben en situació de vulnerabilitat social i que té per finalitat d’orientar i capacitar els joves per afavorir el seu retorn al sistema educatiu i treballar per a la millora dels seus hàbits i competències. A través de l’aprenentatge d’oficis es treballa de forma integral l’adquisició de valors i competències que s’apliquen a projectes de caire comunitari. Es treballa per a vincular als joves dins una xarxa de diferents agents educatius i socials que poden ser d’interès per a ells i que l’introduiran en un context més normalitzat i els ajudaran a sentir-se més vinculats al territori. El projecte es duu a terme des de l’any 2011 i se’n realitza una edició cada curs escolar.

Associació Japi-Joves i projectes per a la Inclusió

 HOSPITALET DE LLOBREGAT

"El  Projecte Turuta: Vers una Economia a Favor de la Comunitat i el Canvi Social "

 

3r Premi 

400 euros

 

 

L’Associació ECOL3VNG és la creadora i impulsora del Projecte Turuta[1]. Consisteix en la  implementació i utilització a Vilanova i la Geltrú, d’una  unitat de valor d’intercanvi i complementària a l’euro -coneguda popularment com a moneda social-, que permet a la comunitat intercanviar béns i serveis i que dinamitza l’economia local, els productors i productes de proximitat, la cohesió i el compromís social i les relacions de bon veïnatge,  creant un ecosistema econòmic local que possibilita l’enriquiment mutu i també la creació d’un mercat social -el Mercat de la turuta- que es va construint, a l’hora que es produeixen les interaccions relacionals i transaccions entre els membres que la utilitzen, creant un cercle de benestar, resiliència i confiança mútua. S’obté realitzant dedicació voluntària en projectes de transformació social aprovats per l’entitat. També fent transaccions entre socis/es.

 

Associació Ecol3vng 

VILANOVA I LA GELTRÚ

 

CATEGORIA EDUCACIÓ (2.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

"Inventors4Change.Inventors pel Canvi"

 

1r Premi  

1000 euros

 

 

Inventors4Change és la continuació d’un projecte d’innovació educativa per a col·lectius vulnerables que va néixer a l’Índia l’any 2009, que després s’ha importat amb èxit a escoles desfavorides de Girona i Salt (2011-2015), i que durant els tres últims cursos acadèmics s’ha anat ampliant, tot incorporant nous centres i connectant les escoles de l’Índia amb les de Catalunya (2013-2017). El projecte fomenta l’Educació per a la Ciutadania Global tot connectant infants de l’Índia i de Catalunya, i promovent que creïn projectes col·laboratius fent servir eines digitals i multimèdia. Cada curs, durant uns mesos, es creen equips mixtos Índia-Catalunya, i els nens investiguen un tema social (drets dels nens, igualtat de gènere, refugiats, etc.), comparteixen el que han descobert a través de blogs i videoconferències, i finalment creen col·laborativament històries digitals, que comparteixen en obert per Internet.


UdiGitalEdu / Universitat de Girona

GIRONA

"RETRAT SOCIAL. Exercici de mediació artística mitjançant el retrat fotogràfic i l’entrevista"

 

 

2n Premi  

600 euros

 

 

L’experiència educativa que us presentem fa servir la fotografia i l’entrevista com a eines d’exploració de l’entorn. Neix de la visita a l’aula de l’artista català Àlvar Calvet que dedica gran part de la seva obra a conèixer i donar veu a diferents col·lectius socials a través de la pintura col·lectiva i l’entrevista, entre d’altres mitjans. La proposta didàctica desenvolupada té a veure amb la mediació artística perquè afavoreix noves percepcions cap a un mateix i cap a l’entorn, i consistia en retratar fotogràficament un col·lectiu triat pel propi alumnat i donar-lo a conèixer, ajudant-se també del testimoni oral. Es va portar a terme amb l’alumnat de cultura audiovisual de 1r de batxillerat de l’Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona) durant el curs 2015/2016.


Institut Martí i Franquès

TARRAGONA

"Grans i petits: aprenem plegats. Projecte Inter generacional”

 

 

3r Premi 

400 euros

 

 

Ens trobem davant un món cada cop més envellit, on les relacions entre generacions cada cop són més allunyades.Per aquest motiu, l’any 2008, la Unió Europea organitzà unes jornades sobre “La solidaritat Inter generacional per aconseguir una societat cohesionada i sostenible” a Brado (Eslovènia). En aquestes jornades s’inicià un procés per l’elaboració de polítiques que ajudin a promoure una millor solidaritat i cooperació entre generacions.Des de l’equip d’aminació de la Residència d’avis de La Mallola, molt pròxima a la nostra escola, ens van proposar dur a terme una experiència Inter generacional, de la que es beneficiarien tant els avis com els nostres alumnes.Calia buscar un espai comú amb l’objectiu fonamental del coneixement i la construcció mútua. Vam partir de les capacitats mantingudes dels avis i les capacitats potencials dels infants Per això han de ser activitats on tots els participants han d’estar al mateix nivell i puguin treballar d’igual a igual, deixant de banda estereotips relacionats amb l’edat. Durant el mes de maig de 2013 vam tenir una reunió amb la responsable de l’equip d’animació de la residencia per engegar el projecte. Es va decidir que els alumnes de 4t de primària serien els més adients, establint el curs de forma fixa de tal manera que tots els alumnes del nostre centre hauran passat per l’experiència quan finalitzin l’escolarització. Des de llavors s’ha integrat a la programació anual del centre. Les trobades són periòdiques, i amb activitats que no produeixen frustració per incapacitat de poder realitzar-les, sobre tot per part dels avis, doncs la majoria d’ells tenen diverses dificultats motrius, sensorials o cognitives. Es realitzen conjuntament: avis-nens, com a iguals, establint-se uns vincles molt importants i carregats de valors, són els infants els qui s’han d’adaptar al ritme dels avis.

Escola Isidre Martí

ESPLUGUES DE LLOBREGAT

 CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE (1.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT

 "Un espai d’educació, cultura i pau per als refugiats"

 

1000 euros

 

 

 El tancament de la frontera amb Grècia per part de l’Antiga República Iugoslava de Macedònia el 9 de març de 2016 va suposar el bloqueig de la ruta dels Balcans Occidentals que seguien milers de refugiats per a arribar al centre d’Europa, i com a conseqüència, va provocar una emergència humanitària.A Idomeni, darrer poble de Grècia, van quedar atrapats uns 14.000 refugiats, 4.000 dels quals eren nens. Provocant la Pau va organitzar una missió humanitària al camp de refugiats d’Idomeni. Com estem especialitzats en col·lectius infantils i juvenils en greu risc, ens vam centrar en l’atenció als menors. Per experiència, sabíem que aquell camp de refugiats es podia allargar en el temps i vam pensar que era necessari un espai educatiu digne.

 Provocant la Pau

 AMPOSTA

 

 

 

Comparteix l'article

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Copyright © 2013. ASSOCIACIÓ D’AMIGUES I AMICS DE LA UNESCO DE TORTOSA