L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO,que impartirà la conferencia "Com-partir, con-viure, des-viure's", l'acte serà conduït per la periodista Silvia Tejedor i comptarà amb l'actuació musical de Silvia Ampolla acompanyada de Lo Planter.El jurat ha estat presidit pel Dr. Miquel Àngel Essomba professor de la UAB i ex-director d'UNESCOCAT.
Esperem la vostra assistència.
Salutacions cordials, i fins aviat.
Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa
Bases (CAT) - Bases (ESP) Descripció de l'experiència (CAT) -----> Descripció de l'experiència (formato word) Descripción de la experiencia (ESP) -----> Descripción de la experiencia (formato word) |
--> Podeu veure-les al nostre facebook i al google+
CATEGORIA SOCIAL-CULTURAL (2.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
Les Dones Sàvies de Sant Cosme
1r Premi 1.000 euros
|
“Les Dones Sàvies de Sant Cosme” són un col·lectiu de dones grans, d’entre 60 i 85 anys. Un col·lectiu que reflexiona i aporta valor a les iniciatives que, des de l’Ajuntament o les entitats, sorgeixen per millorar la convivència i la imatge del barri de Sant Cosme i del Prat de Llobregat. Les Dones Sàvies han sigut una peça clau en el desenvolupament comunitari del barri de Sant Cosme, aportant el seu gra de sorra per a enderrocar la frontera que separa el barri de la resta del municipi. Gràcies al seu suport i al seu esperit de lluita, han aconseguit fer de Sant Cosme, un barri millor. Són un referent en el treball comunitari. Primera Piedra, historia completa from GATS on Vimeo. |
Gats –Grups Associats pel treball sociocultural El Prat de Llobregat |
Creació XIC. 2011-2016
2n Premi 600 euros
|
Creació XIC és una iniciativa d’art comunitari que persegueix la millora de la convivència a través del treball en valors, col·laboratiu i en xarxa, entre veïns, veïnes, entitats i organitzacions del barri del Poble-sec, amb l’objectiu comú de crear un espectacle, ja sigui de carrer i/o de sala. El XIC (Xarxa, Intercanvi i Creació) neix al 2011 amb l’objectiu de celebrar el cinquè aniversari del Pla Comunitari Poble-sec amb una rua de carrer. L’organització i el disseny van ser fruit d’un procés participatiu amb veïnat i entitats (Marabal, Cooperativa ETCS i la Coordinadora d’Entitats del Poblesec, entre d’altres). L’any 2012, l’Ajuntament de Barcelona i el Consell Municipal d’Associacions van reconèixer l’èxit de Rua XIC amb el primer Premi Barcelona Associacions. El projecte s’ha repetit anualment, creixent progressivament a nivell artístic i organitzatiu, amb la creació en cada edició d’un espectacle diferent. Totes les activitats són gratuïtes. En aquest moments s’està desenvolupant la cinquena edició. |
Associació Marabal Barcelona |
“Bloc-Salt: Lluitant pel dret a una vida digna”
3r Premi 400 euros
|
L'experiència del BLOC-SALT va començar a finals de 2012, amb les primeres reunions preparatòries. Mig any després, s'alliberava el bloc, propietat de la SAREB, i hi entraven a viure 14 famílies de forma gradual. Vam posar en marxa mecanismes d'autoorganització, suport mutu i solidaritat, que més endavant van portar a les famílies a reclamar que no se les separés. Havíem trobat la manera de suportar greus situacions amb dignitat i alegria. La crisi-estafa s'ha acarnissar amb Salt, una població que té cap al 50% de persones migrades, la majoria pobres. El BLOC-SALT va ser desallotjat pels Mossos el 13-12-2013. La PAH-Girona-Salt vam seguir denunciant la situació i el 22-5-2015 vam alliberar de nou l'edifici. Ara hi viuen 23 mainades i 21 adultes. Volem aconseguir que la gestió del bloc es faci a través d'una COOPERATIVA D'HABITATGE, integrada per les famílies, l'Ajuntament i la PAH-Girona-Salt. |
Associació de Lluita pel Dret a l'Habitatge i pel Dret a la Vida Digna PAH-GIRONA-SALT Salt (Girona)
|
Projecte VOZES, de Músics per la Pau i la Integració
Menció especial (Premiat sense dotació econòmica per haver obtingut premi en metàl·lic en una de les dues últimes edicions, segons consta a les bases) |
VOZES és una escola de vida per gairebé 400 nens i adolescents al districtes de Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Besòs. Amb 10 anys d’existència a Barcelona, VOZES és un projecte social que treballa per la integració i la cohesió de nens i joves amb risc d’exclusió social mitjançant la formació musical. Oferim accés a la formació musical i als instruments de forma gratuïta als nens a partir de tres anys, i sense límit d’edat mitjançant 10 centres entre escoles públiques, instituts, centres cívics i espais joves en Nou Barris i Sant Andreu.. Treballem a través de la música com a via principal per la millora social i intel·lectual, obtenint resultats en els nens i adolescents més enllà de l’àmbit musical (millora de competències personals, rendiment escolar, qualitat de la relació en l’entorn familiar…). |
Associació Músics per la Pau i la Integració Barcelona |
CATEGORIA EDUCACIÓ (2.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
Implica’t+ amb els principis de la Carta de la Terra
1r Premi 1000 euros
|
«A vosaltres us dic, amics meus, que malgrat les dificultats d'avui i demà, jo encara tinc un somni». Aquestes paraules formen part del conegut discurs de Luther King, l’agost de 1963. Ara, el mestres i professors Implicats amb la Carta de la Terra, les transformem en un «Només és un somni, però un somni compartit que aspira a educar els infants i joves per tal que, potser demà, siguin capaços de construir un món més solidari, més just, més unit, i millor.» El projecte que presentem suposa un canvi en el paradigma de l’educació tradicional perquè promou un ensenyament transversal que depassa els continguts i procediments formals i va, més enllà, cap a un ensenyament actiu que pretén fer els alumnes corresponsables del seu futur com a ciutadans. |
51 docents implicats Lleida |
La Vida Social. Un projecte de ciutadania integrat en la vida
2n Premi 600 euros
|
Parlar de la Vida Social és referir-se a l’essència de les Escoles que va crear el mestre Pere Vergés. És l’eix vertebrador de la vida a l’escola. Aquest projecte parteix de la idea que l’escola és un espai d’aprenentatge i convivència. És un projecte transversal que afavoreix la participació dels alumnes en la gestió de l’Escola i és un exel·lent exemple d’aprenentatge-servei i d’avaluació per competències. El Projecte de Vida Social inclou totes les activitats de participació dels alumnes al dia a dia de l’escola, entenent que l’escola és una petita ciutat on tots els alumnes, com a ciutadans, tenen uns drets i uns deures que permeten l’adquisició de valors i actituds de respecte als principis democràtics de convivència, cooperació, solidaritat, tolerància i igualtats. Les activitats d’aquest projecte varien en funció de l’edat dels alumnes. |
Escola Garbí Pere Vergés Esplugues de Llobregat |
“Imatges per a canviar el món”
3r Premi 400 euros
|
L’activitat educativa que us presentem a continuació parteix de la reflexió social més actual i propera a l’alumnat. Es proposa fer servir la creació audiovisual per expressar el punt de vista dels estudiants sobre problemàtiques socials directament relacionades amb les seves vides com, per exemple: el qüestionament dels cànons de bellesa o dels rols de la dona a la societat actual, la presència abusiva de les tecnologies a les nostres vides, la necessitat del reciclatge i la conservació del mediambient, la no-violència, etc. Els diferents temes han estat escollits pel propi alumnat i l’objectiu final és fer servir els mitjans audiovisual per a educar ciutadans crítics i actius, compromesos amb la construcció d’una societat qualitativament millor per a totes les persones. Podeu veure el resum de l’experiència i una mostra dels vídeos creats al bloc d’educació artística: http://fervisible.blogspot.com.es/2013/06/imatges-per-canviar-el-mon.html |
Institut Antoni Martí i Franquès Tarragona |
CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE (1.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT |
"Som Futur"
Centre escolar 500 euros
|
“Som Futur” és una experiència interdisciplinar que neix d'un desig compartit entre l’alumnat i que és a la vegada una necessitat de l'escola: ampliar la superfície del pati. Alumnat i professorat de Cicle Superior decideixen llavors convertir una visita proposada per l'alcalde a l’Ajuntament d’Amposta, en una oportunitat de mostrar de forma argumentada aquesta necessitat del centre. Així, organitzant-se en assemblea i comissions de treball, s'acaba desenvolupant un informe conjunt per tal de presentar i justificar la proposta. “Som futur” és un projecte real i significatiu que fomenta la participació ciutadana, el treball en equip i els valors democràtics per tal de millorar un espai col·lectiu i de convivència com és l’escola.
|
Escola Consol Ferré Amposta
|
GRAËLLSIA: Persones que tenim cura de la terra cùstodia del territori i voluntariat ambiental a les TTEE
Entitat 500 euros |
L’experiència que Graëllsia ofereix als seus col·laboradors, socis, voluntaris i amics...és la de aprendre a estimar la Terra, a ser conscients dels valors mediambientals de casa nostra, sovint menyspreats, com els barrancs que uneixen muntanyes i riu, emprats sovint com a abocadors, sense valorar que són reservori de llavors, connectors biològics, lloc de nidificació, aparellament i posta d’ocells, rèptils i amfibis... Conèixer és estimar és el nostre eslògan, per això ens dediquem a difondre els valors naturals del nostre entorn amb l’esperança que des del coneixement es vagin canviant els hàbits i s’afavoreixi la seva conservació. Tres són els grans blocs en que agrupem les nostres tasques. A) Projectes tècnics B) Jornades de voluntariat C) Acords de Custòdia ( fluvial, agrària i marina) amb propietaris o gestors. |
Graëllsia ROQUETES |
CENTRES |
TÍTOL TREBALL |
LLOC |
I.E.S. Aurantia. |
Urantia radio: Emisora cultural y educativa |
Benahadux(Almeria) |
Institut Antoni de Martí i Franquès |
“Revolució d’idees” |
Tarragona |
INS Mare de Déu de la Candelera |
Geobiografies a l'Ametlla de Mar |
l'Ametlla de Mar |
INS Pineda de Mar |
Hores compartides |
Pineda de Mar |
Institut Montsià |
Xarxaedu.Art |
Amposta |
Institut Samuel Gili I Gaya |
Anima´t! Quedem? Projecte Aps |
Lleida |
Escola Doctor Ferran |
Alumnes emprenedors, ciutadans compromesos |
Corbera d’Ebre |
Centro concertado de educación especial “Àngel de la Guarda” |
Proyecto de lecto escritura para ninos con necesidades educatives especiales |
Oviedo |
Grup de treball “Mousiké" vinculat al ICE de la URV. |
Dispositius sonors alliberts. Construcció de memòries sonores radicants en centres d’educació Infantil i Primària. |
Tortosa |
Sin Empuriabrava |
Fem Salut 0-99 ! |
Castelló d’Empúries (GIRONA) |
Sin Empuriabrava |
Projecte Djumbai “Compartir” |
Castelló d’Empúries (GIRONA) |
Institut Joan Segura i Valls |
El servei comunitari. Coneguem-nos i ajudem-nos! |
Santa Coloma de Queralt. |
Institut escola Mare de Déu del Portal |
"Simulació d'una candidatura política en el municipi de Batea". |
Batea |
Cicle Formatiu d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència de l’Institut Guillem de Berguedà |
Involucra-m’hi i ho aprenc |
Berga |
Institut Terra Alta |
Les cultures del món |
Gandesa |
Escola Cooperativa El Puig |
Pau Casals |
Esparreguera |
Institut Terra Alta |
Filojoc |
Gandesa |
Ins. Ronda |
NEVERTHELESS. Educació com a arma de construcció massiva |
Lleida |
Institut Euclides |
Vincles |
Pineda de Mar |
Escola Sant Jaume de la FEP |
“Creixem plegats. Una experiència de participació al barri de la Torrassa” |
Hospitalet de Llobregat |
ENTITATS |
TÍTOL |
LLOC |
Asociación Homenatge/Homenaje/Hommagea |
Memoria |
Barcelona |
Amigos del Museo Nacional de Cerámica y Artes Suntuarias “González Martí” |
Actividades singulares |
Valencia |
Centro UNESCO de Mallorca |
Huerto y Jardin Escolar de Plantas Medicinales “Ramón Llull”, inspirado en la declaración de la UNESCO Dieta Mediterránea, Patrimonio Inmaterial de la Humanidad. |
Palma de Mallorca – Islas Baleares |
Associació Música difusió |
Musicoteràpia en demència greu. Música per sentir i compartir |
Barcelona |
Asociación Estudio y Difusión del Patrimonio |
“Diversidad Patrimonial y Diversidad Cultural. Una Oportunidad para la Educación y la Convivencia” |
Getafe (Madrid) |
Fundació Torre del Palau |
Pedagogia de l’espectacle: un treball en valors |
Terrassa |
Associació de periodisme Fora de Quadre |
Princesa 49 |
Barcelona |
Patronat de la Passió de Vilalba dels Arcs |
La Passió de Vilalba dels Arcs |
Vilalba dels Arcs |
Federación Galega de Institucións para a síndrome de Down (DOWN GALICIA) |
“Una escuela para tod@s: Aprendizaje cooperativo e inclusión educativa de alumn@s con síndrome de Down y/o discapacidad intelectual” |
Santiago de Compostela |
Associació Ceradai |
Causa Talents Cooppel per la Pau, Nacions Unides 2022 Lema: “No estàs sol/a. Junts ho aconseguirem” |
Tarragona |
Aspace Asturias |
Programa de Sensibilización de la diversidad funcional |
Oviedo |
Grup D'Esplai Blanquerna |
Una nova experiencia el projecte EQUITAT |
Tortosa |
Associació Shuia B Shuia |
“Proposta d’educació alternativa a una zona rural del Marroc ” |
Barcelona |
L'ARADA sccl, ADF Amics del Bosc, i Associació Territori de Masies |
“Memòria i Paisatge a Sant Mateu de Bages: Història socioecològica dels boscos i del paisatge” |
Prades de la Molsosa, Lleida. |
Asociación Down Pontevedra "Xuntos" |
Aprendiendo a aprender de Down Pontevedra “Xuntos” |
Pontevedra |
La Imaginada Associació Cultural |
La Imaginada |
Tarragona |
Associació de Voluntaris d'Amposta |
Una coral de Corazón |
Amposta |
L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO,que impartirà la conferencia "Sigues tu el canvi", l'acte serà conduït per la periodista Silvia Tejedor i comptarà amb l'actuació musical de Silvia Ampolla acompanyada de Lo Planter.El jurat ha estat presidit pel Dr. Miquel Àngel Essomba professor de la UAB i ex-director d'UNESCOCAT.
Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.
Salutacions cordials, i fins aviat.
Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa
"Les guerres neixen en la ment de les persones i, per tant, és la ment de les persones on cal bastir els baluards de la pau".
(Constitució de la UNESCO, Londres 16 de novembre de 1945)
Bases (CAT) - Bases (ESP) |
|
|
CENTRES |
TÍTOL TREBALL |
LLOC |
Ampa Escola Finestres |
Un pati d'escola saludable: Procés de cocreació |
Santa Pau-Mieres (Girona) |
IES Càrcer-Eim Càrcer |
Música a L'escoleta |
Càrcer |
GFGS Animació Sociocultural i Turística del Institut Francesc Vidal i Barraquer |
Posa't els monuments a la butxaca! |
Tarragona |
Escola Carles III |
L'Amor és l'unic camí per a la Pau |
Sant Carles de la Ràpita |
Escola i Conservatori de la Diputació de Tarragona a Tortosa |
10 anys d’aprenentatge cooperatiu a l’aula de música (2004-2014) |
Tortosa |
Escola Martí Poch |
Taller de ràdio: Estem units |
L'Espluga de Francolí |
Escola Mestre Josep Roncero i Pallarés ( Freginals)- ZER Montsià |
"Festejant arreu del món" |
Freginals |
Escola Miquel Granell |
L'Escola Miquel Granell: 50 anys d'acció educativa a Amposta |
Amposta |
Escola Sant Jaume de la FEP |
"Creixem plegats" |
Hospitalet de Llobregat |
IES Càrcer |
Gots solidaris per l'educació amazònica |
Càrcer |
INS Gabriela Mistral |
Projecte d'aprenentatge servei "Educar en família" |
Sant Vicenç dels Horts |
INS Ramon Berenguer IV. |
Seguim la Barcelona World Race amb la Fundació Pere Mata |
Amposta |
Institut Antoni de Martí i Franquès |
Projecte estratègic educatiu "COOR" "Cooperants lliures, Corresponsals i Compromissaris" |
Tarragona |
Institut la Sénia-Montsià- |
Avui és encara |
La Sénia |
Equip Docent de 3r d'ESO -Institut L'Estatut |
Els drets dels infants 2014 |
Rubí |
Institut Ronda |
Never The Less |
Lleida |
Institut Sòl-de-Riu |
Aprenem junts II |
Alcanar |
L'Akademia Tortosa |
L'Akademia Tortosa, projecte educatiu que promou de forma gratuita l'educació emocional entre els joves. |
Tortosa |
Oficina de cooperació per al desenvolupament de la Universitat de Girona |
Les activitats solidàries: Una bona pràctica del compromís social de la Universitat de Girona. |
Girona |
INS Antoni de Martí i Franquès |
Marxa Solidària 2014 |
Tarragona |
Escola Cultura Pràctica |
"ARC, les lletres viatgeres" |
Terrassa |
Implica't+ |
Implica't+ amb la Carta de la Terra |
Lleida |
ENTITATS |
TÍTOL |
LLOC |
Asociación Down Coruña |
Seguimiento de la etapa escolar al alumnado con necesidades educativas especiales. |
La Coruña |
Associació Cultural i Educativa Méliès |
Projecte 7è-ART |
Marganell |
Associació de periodisme Fora de Quadre |
El documental participatiu: una eina socieducativa |
Barcelona |
Associació Educativa Nou Quitxalles |
Projecte Fun Times Kids |
Hospitalet de Llobregat |
Associació obre´t´ebre |
Eco-Hort |
Roquetes |
Ateneu de Tarragona |
Coppel Confederal SAT |
Tarragona |
Centro de Día Proyecto Primera Prevención (parroquia Santa María del Pozo) |
Proyecto Socio-Educativo RENACER |
Madrid |
Xarxa per la Convivència a Tortosa |
ArtXiBarri |
Tortosa |
Federación Galega de institucións para a síndrome de Down (Down Galicia) |
Una escuela para tod@s: Aprendizaje cooperativo e inclusión educativa de alumnos con síndrome de Down y/o discapacidad intelectual. |
Santiago de Compostela |
Femarec, SCCL d'iniciativa social |
Tallers Ambientals per a nens i nenes de Primària |
Barcelona |
Fundació Torre del Palau |
Pedagogia de l'Espectacle: un treball en valors |
Terrassa
|
Fundación Salvador Soler Mundo Justo |
Proyecto Avizor |
Madrid |
Grup de joves de l'ESPAI JOVE TORTOSA |
Be the change you want to see in the world |
Tortosa |
Naya Nagar |
Proyecto de inserción en el sistema de bienestar social indio de familias en riesgo de exclusión en Rajeev Nagar (Haryana, India) |
Madrid |
Piolet Negre |
Alpinistes Solidaris |
Borredà |
Associació voluntaris Amposta |
Projecte voluntariat 2014-2015 |
Amposta |
ENTITATS sense afany de lucre (2.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
Tots som Biblioteca. El voluntariat.
1r Premi 1.000 euros
|
La majoria d’iniciatives presentades que es duen a terme a la nostra biblioteca són gràcies a les persones que formen part del col•lectiu de voluntaris o a la col•laboració amb institucions locals que permeten l’extensió dels serveis i activitats que es porten a terme a la nostra biblioteca, així com millorar la qualitat dels serveis en general, que en permet donar un accés a la informació i al coneixement de forma universal per a totes les persones. El voluntariat en cap cas substitueix ni ha de substituir el personal qualificat de la biblioteca. Volem recordar que el voluntari té un compromís d’oferir el seu temps a canvi de res. Volem que la Biblioteca sigui un espai social de tots els ciutadans i totes les ciutadanes de Tortosa. Per això, volem que tothom tingui el seu espai a la Biblioteca, tant aquells que volen col•laborar-hi, oferint el seu temps a canvi de res. |
Biblioteca Marcel•lí Domingo
Tortosa |
Construyendo un mundo mejor a través de la educación en Nicaragua
2n Premi 500 euros
|
Fabretto ha contribuido a la construcción de un mundo mejor transformando la vida de miles de niños y sus familias en Nicaragua desde hace más de 60 años a través la educación. Actualmente trabaja para que más de 24.300 personas (12.500 estudiantes, 1.800 maestros y más de 10.000 madres y padres de familia) participen de programas de desarrollo a través de las escuelas. La innovación realizada por Fabretto radica en hacer realidad la igualdad de oportunidades, llevando a zonas desfavorecidas la educación (más escuelas, más maestros y mejor preparados), adaptando los planes de estudio a las realidades locales, aplicando nuevas metodologías educativas, apoyando a los jóvenes emprendedores y haciendo que el proyecto Fabretto sea inclusivo y que participen de él las autoridades educativas, las familias y los propios estudiantes. |
Fundación Comparte - Fabretto Nicaragua
Barcelona |
Intervenciones Educativas con perros "Un perro en el cole"
3r Premi 250 euros
|
Iniciativa innovadora en el ámbito escolar de Intervenciones Educativas Asistidas con Perros. Con esta iniciativa se pretende mejorar el desarrollo y fomentar la integridad de alumnos que presenten necesidades y apoyo educativo especial dentro de los centros escolares. Aprovechamos el perro como un gran elemento motivador para los participantes permitiendoles resolver sus dificultades con mayor facilidad y dentro de un ambiento ludico. Se desarrolla dentro de los propios centros escolares lo que permite la mejora de la integración de la discapacidad por parte del resto del alumnado del centro consiguiendo desde la base una correcta educación en valores. |
Asociacion Perros Azules
Getafe
|
Riborquestra
3r Premi 250 euros |
La Riborquestra neix el 2009 amb el propòsit de fomentar la interculturalitat, la solidaritat i la transformació social a través de la cultura. Per crear un espai de diàleg i de formació artística global en el cor de Ciutat Vella (Barcelona) es crea aquesta orquestra comunitària, intergeneracional i sense fronteres que a partir de la pràctica musical en grup vol contribuir a millorar la vida de les persones del barri.
Des de l'educació musical i emocional, l'associació potencia el treball d’habilitats socials, comunicatives i relacionals en favor de les persones i l'entorn que habiten per convertir-lo en un indret més humà i creatiu. Actualment compta amb 50 nens, joves i adults repartits entre els instruments de corda fregada (violí, viola i violoncel), vent (flauta i clarinet) i percussió, que a partir d'un aprenentatge cooperatiu donen forma a nous reptes de futur. |
Associació Riborquestra
Barcelona |
CENTRES ESCOLARS (2.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
Vitamina’t o titelles 3.0
1r Premi 1000 euros
|
Un grup de 4t d'ESO, amb 18 alumnes d'origen molt divers, amb un alt risc de fracàs escolar i sovint, amb pocs hàbits saludables, es transformen en autèntics protagonistes d'un teatre de titelles. Aquest grup va a les aules d'educació infantil de les escoles veïnes a representar un conte on es convida els nens i nenes a menjar saludablement i a tastar fruites i verdures. Tant el conte, com els titelles i l'audiovisual resultant són elaborats pels mateixos alumnes, treballant de manera cooperativa amb companys i professors, tot fomentant processos creatius, artístics i utilitzant les TIC. Se'n destaca que es busca amb la representació amb titelles una implicació dels joves vers l'educació dels més petits, de manera els uns i els altres millorin els seus hàbits respecte l'alimentació. Els petits, per la influència dels més grans; i els grans, pel canvi d'actitud que suposa haver de donar un bon exemple. |
Institut Cap Norfeu
Roses |
El Submarí Lila, un projecte per a l'atenció i el respecte als processos de vida
2n Premi 600 euros
|
El Submarí Lila neix d'haver entrellaçat els somnis i la voluntat d'un grup de famílies i educadors que crèiem, i continuem creient, en la possibilitat de construir un espai on els infants puguin créixer i desenvolupar-se en confiança, honestedat i respecte. Des del seu origen fins a l’actualitat, la iniciativa ha crescut i evolucionat molt, però sempre ha mantingut la seva essència: una constant recerca de maneres respectuoses de relacionar-nos amb als infants, tenint cura i acompanyant el seu desenvolupament; que ens ha portat als adults a mirar-nos a nosaltres mateixos, i a com són les nostres relacions. El nostre projecte, actualment, ha pres la forma d’una Comunitat de famílies i educadors, que han construït una Escola per als infants, i uns espais de Relació i Formació per als adults, dins d’un petit poble, El Milà, de la comarca de l’Alt Camp. |
Cooperativa Mixta d’Ensenyament i Consum Submarí Lila
El Milà (Alt Camp) |
Projecte Compartit d'ahir i d'avui
3r Premi 400 euros
|
ABSTRACT Durant el curs 2014-2015 al Col·legi Mare de Déu de la Salut de Badalona realitzarem tres projectes d’intercanvi generacional i de les persones grans conjuntament amb els residents de la Residència Roca i Pi de Badalona. Aquest projectes que presentem portem que portem 5 cursos realitzant (des de 2008) engloba tres projectes aquest curs:
En una societat com la nostra, caracteritzada per una pèrdua de valors socials i una manca de comunicació intergeneracional, és necessari establir noves modalitats d’aprenentatge que fomentin el diàleg i la convivència entre generacions. D’aquesta necessitat neix els projecte d’intercanvi intergeneracional de l’escola, uns projectes que pretenen facilitar l’aprenentatge i coexistència entre petits i grans, fomentar el diàleg entre generacions i potenciar l’esperit solidari dels alumnes. Uns projectes que a més d’aportar als alumnes nous coneixements, fomenta el desenvolupament de nous valors, hàbits i actituds per tal que ambdues generacions es mirin als ulls, es donin la mà i caminin juntes. Són uns projecte d’intercanvi intergeneracional i bidireccional desenvolupats pels alumnes d’infantil i primària del Col·legi Mare de Déu de la Salut de Badalona i la gent gran de la residència d’avis Llegat Roca i Pi de la mateixa ciutat. El projectes es desenvolupen en sessions presencials una vegada al mes durant 7 mesos a la mateixa escola o la residència, on es converteixen en punts de trobada on la gent gran i els alumnes. Les persones grans, per les seves vivències, experiències, aporten molt a les noves generacions i la comunitat educativa pot aprendre i col·laborar amb elles per tal de satisfer algunes de les seves necessitats ja siguin socials com afectives. Donar-los hi un rol social i fer-los partícips d’uns projectes comunitaris, millorar la seva autoestima i salut psicològica. |
Col·legi Mare de Déu de la Salut
Badalona |
CATEGORIA ESPECIAL "TERRES DE L’EBRE" (1.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
Projecte de difusió dels valors altruistes de les Brigades Internacionals (BI) que van lluitar a la Batalla de l'Ebre, a favor de la Cultura de Pau
1er Terres de l’Ebre 1000 euros
|
Partint de l'homenatge que es va fer el dia 31.10.13 a Campredó, als supervivents de les Brigades Internacionals (BI) que van lluitar durant la Batalla de l'Ebre, hem creat un Projecte amb els següents Objectius:
Quins actes?:
|
EMD Campredó/Entitat Municipal Descentralitzada de Campredó
Campredó
|
"Inventant el futur" és el títol de la conferència que impartirà Federico Mayor Zaragoza el dissabte 25 d'abril a l'Auditori Felip Pedrell de Tortosa. El jurat ha estat presidit pel Dr. Miquel Àngel Essomba professor de la UAB i ex-director d'UNESCOCAT.
Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.
Salutacions cordials, i fins aviat.
Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa
"Les guerres neixen en la ment de les persones i, per tant, és la ment de les persones on cal bastir els baluards de la pau".
(Constitució de la UNESCO, Londres 16 de novembre de 1945)
Tríptic (CAT) - Tríptico (ESP)
Inscripcions (CAT) - Inscripciones (ESP)
Descripció de l'experiència (CAT) - Descripción de la experiencia (ESP)
|
TÍTOL |
RESUM |
PRESENTAT PER: |
6è premi
250 euros |
Un picnic d’arreu del món |
Reportatge en video d’un berenar on els alumnes amb la col·laboració de les seves famílies preparen i exposen plats del seu país d’origen, comparteixen les receptes. Fan la degustació dels plats a les classes, adonant-se de la diversitat de maneres de cuinar i de lo bons que són els menjars que mai havien provat de Moldàvia, Marroc, Equador, Romania, Catalunya. |
CEIP EL TEMPLE (Tortosa)
|
5è premi
250 euros |
Ciència i integració |
Narració en forma de conte de les experiències d’interrelació de la celebració d’un congrès de cientifics dels 5 continents, facilitant la participació de països en vies de desenvolupament. La integració social es pot entendre com el procés de combinació de grups de persones com ara: grups minoritaris, minories ètniques, refugiats, per integrar-los en el corrent principal de la societat, i com a conseqüència donar-los les mateixes oportunitats, drets i serveis. La ciència ens ajuda a comprendre millor tot allò que ens envolta i el coneixement és un factor fonamental per a la igualtat i el respecte. |
URV (Tarragona)
|
5è premi
250 euros |
Jocs i menjars d’arreu del món
|
L’escola impulsa per segon any consecutiu una jornada intercultural al poble dels Freginals per a compartir jocs tradicionals de diversos països del món i menjars típics. La gent de Freginals tant els nadius com els qui venen de Romania, Ucraïna, Marroc i Anglaterra van compartir una realitat festiva on grans i petits varen gaudir de jocs i menjars de diverses cultures. |
CEIP JOAN MARTÍ MIRALLES (Freginals)
|
4t premi
500 euros |
Tots mengem pa |
Per estrènyer lligams amb les diferents famílies nouvingudes (Marroc, Romania), els xiquets i xiquetes d’EI, amb l’ajuda de les seves mares i les mestres comparteixen l’experiència de preparar , fer i menjar diferents tipus de pa a l’escola, adonant-se que el menjar pa és comú a totes les cultures. |
CEIP PÀMIES (Ginestar)
|
3r premi
500 euros |
Acull . Projecte d’acolliment temporal a joves immigrats.
|
Experiència de convivència entre nuclis familiars autòctons i joves immigrats extutelats. El projecte consisteix en l’acolliment temporal d’aquests joves per nuclis familiars acollidors a fi de fomentar l’intercanvi cultural i l’enriquiment mutu. |
ASSOCIACIÓ PUNT DE REFERÈNCIA- (Barcelona)
|
2n premi
500 euros |
Mirada neta, noves veus, millors perspectives
|
Experiència que planteja veure la immigració no com un problema, sinó com una oportunitat. Crear sinergies al centre que permetin construir una societat més oberta compacta i respectuosa amb les persones immigrants i les seves aportacions culturals. El projecte es desenvolupa tres fases: Vèncer prejudicis (mirada neta), conèixer noves veus, noves relacions (millors oportunitats) Treball, presentat des de la classe d’anglès d’una manera interdisciplinari i transversal de tots els departaments de forma coordinada i amb estreta conjunció amb l’Aula d’acollida. |
IES PAU VILA (Sabadell)
|
1r premi
1000 euros. |
1498 Olot- Marràqueix |
Viatge de dues setmanes al Marroc per part d’11 alumnes d’ESO i Batxillerat per a conèixer la realitat d’aquest país. Treballen 4 temes: educació, religió, oficis, i família. Vídeo gravat i editat pels mateixos alumnes per tal de projectar posteriorment l’experiència viscuda, actuant així com agents multiplicadors. 1498 són els Kms que separen en linia recta Olot de Marraqueix
|
IES SEP LA GARROTXA (Olot)
|
|
|
TITOL |
autor |
1r Premi Menció especial |
1.000 euros |
Impuls a l’associacionisme comercial dels comerciants estrangers |
Fundació Tot Raval Barcelona |
1a menció
|
500 euros |
Integració amb la diversitat |
Associació Obre’t ebre Tortosa |
2a menció |
500 euros |
Sabies què el món és rodó? |
CEIP Pàmies- ZER Font de l’Aiguadí Ginestar |
3a menció |
500 euros |
Jornada d’intercanvi i degustació culinària de diferents cultures |
CEIP El Tormo La Torre de l’Espanyol |
4a menció exaequo |
250 euros |
La interculturalitat a l’IES Roquetes |
IES Roquetes |
4a menció exaequo |
250 euros |
Amistat sense prejudicis |
Svetlana Avdeeva Sabina Baset Marc Centelles Olesea Esaeva Aitor Perez Nicolae Razvant |
El diumenge 29 d’abril, a les 13h, a la sala d’actes del nou recinte de la Fira Expoebre de Tortosa (Av Remolins), tindrà lloc el lliurament de premis del CONCURS DE BONES EXPERIÈNCIES DE CONVIVÈNCIA ENTRE CULTURES. LA DIVERSITAT CULTURAL COM ENRIQUIMENT. 1r PREMI FEDERICO MAYOR ZARAGOZA, organitzat per aquesta Associació amb la col·laboració de la URV Campus Terres de l’Ebre, càtedra UNESCO de la URV, Departament d’Educació i Ajuntament de Tortosa.
L’acte serà presidit per l’Alcalde de Tortosa Sr. Joan Sabaté, pel Director de la URV al Campus de les Terres de l’Ebre, Sr. Azael Fabregat, per la Directora dels Servei Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre, Sra. Pepin Beltran, i per la Sra. Montserrat Esteve, presidenta de l’Associació d’Amigues i Amics de la UNESCO de Tortosa.
Comptarà amb la presencia de l’Excel·lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i exdirector general de la UNESCO. Conduirà l’acte la periodista Núria Mora, directora de Ràdio Tortosa.