^Pujar
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Destacats

Cerca...

Xarxes Socials

FacebookTwitter

Calendari

Maig 2024
L M X J V S D
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

INICIAR SESSIÓ

Treballs presentats no premiats (III PFMZ, maig 2009)     

Títol:  Aprendre català i conèixer el país

Presentat per:Grup de voluntàries i voluntaris de Vila-Rodona.

Resum:

Per sisè any consecutiu un grup de voluntàries i voluntaris de Vila-Rodona i molta altra gent que ens ha ajudat ocasionalment, hem endegat un curs per a nouvinguts i nouvingudes, des del mes de novembre al mes d’abril. Aquesta activitat es desenvolupa a la Casa de Cultura de Vila-Rodona i està oberta a totes les persones nouvingudes que vulguin aprendre la nostra llengua, els nostres costums i les tradicions. Des de fa tres anys hem format una associació. L’objectiu bàsic és proporcionar als nostres alumnes una competència comunicativa bàsica i elemental com a preparació i orientació de la futura integració cultural, social i professional. 

 

Títol: Un cop d'ull al món

Presentat per:CEIP Mare de Déu del Remei (Alcover)

Resum:

El centre es va plantejar un treball intercultural per aconseguir despertar l’interès als alumnes quant al coneixement d’altres països, cultures, tradicions, llengües,... amb la intenció que totes les activitats plantejades fomentant l’intercanvi i la cohesió social. Aquest treball es va començar el curs passat però té continuació aquest curs escolar i esperem que les vivències i el bagatge que hem après tots plegats siguin d’una petjada permanent. També s’ha donat a conèixer aquest projecte a l’àmbit local a partir de diaris locals, bloggs, revista escolar...

 

Títol: Paraules i llengües

Presentat per:Associació UNESCO El Masnou

Resum:

Paraules i llengües és un projecte de l’aasociació UNESCO El Masnou que pretén reflectir les diferents llengües que es troben al Masnou i donar-les a conèixer a la població mitjançant tres activitats diferents: La primera consta d’una exposició al Museu Nacional del Masnou en què es mostra a través de petits textos treballats a les escoles i als IES les 37 llengües diferents recollides al poble. La segona, engloba un conjunt de xerrades sobre temes lingüístics i llengües minoritàries. I la tercera, es composa d’un seguit de sessions de contes infantils en llengua original (amb el suport visual i breu resum en català) a la biblioteca del Masnoou, seguida d’un taller de dibuix sobre el conte explicat. Amb aquest pojecte, volem acollir les llengües de tota la gent que ve de fora i que ha escollit el Masnou com a la seva segona llar.

 

Títol: El món es mou

Presentat per:IES Sòl de Riu (Alcanar)

Resum:

És un projecte interdisciplinar que pretèn mostrar que les migracions actuals només són un granet de sorra dintre els corrents que ha dinamitzat la terra; un fet constant que en cada moment de la història afecta un territori o un altre i al qual tots hi estem exposats. L’activitat es va plantejar de la següent manera: una exposició de 19 murals, 7 dels quals expliquen els grans moviments migratoris i els 12 restants els territoris de l’alumnat –el nostre país és objecte d’una focalització que permet situar-lo en les coordenades històriques i geogràfiques que l’envolten-, i una sèrie de presentacions en power point de cadascun dels territoris. La presentació es va fer per a tota la comunitat educativa, va anar acompanyada d’una festa gastronòmica i va construir l’acte central de les jornades culturals 2007-2008.

 

Títol: II Festa de la Diversitat

Presentat per:   IES Julio Antonio (Móra d'Ebre)

Resum:

La darrera setmana de Nadal es programen una colla d’activitats de cara a sensibilitzar l’alumnat en el món dels altres en diversos aspectes amb la finalitat de millorar la convivència al centre.

 

Títol: Benvinguts

Presentat per:Centre Obert Juvenil Din-Amiks (Amposta)

Resum:

És un projecte lúdico-educatiu que intenta donar resposta a un grup de joves nouvinguts a les nostres terres tenint en compte la seva situació de risc social i a partir d’un programa d’acollida amb d’altres joves autòctons que es responsabilitzen d’una adequada integració dins del nou grup i dins de la nova comunitat.

 

Títol: Estimem la pau

Presentat per:CEIP Horta Vella (Sant Carles de la Ràpita)

Resum:

Donar a conèixer als alumnes de l’escola la realitat de dos noies de cultures diferents, on cadascuna explica el dia a dia viscut en un país en guerra i en un altre que viu en pau.

 

Títol: Ecuapop: los de aquí, los de allí

Presentat per:Asociación Santa Bàrbara (Onda, Castelló)

Resum:

El documental i la unitat didàctica Ecuapop cerca la reflexió del public, especialment, al voltant del fenòmen de la immigració i la seva comprensió com a cosa enriquidora. Es tracta d’una mirada jove, moderna i positiva sobre la immigració equatoriana a Espanya, contada a través de Cristian, un adolescent que arriba a aquest país, es retroba amb la seva família i lluita per integrar-se i començar una vida plena de possibilitats i de decisions per prendre. Per això està carregat d’elements atractius per al públic jove, com la música, l’estètica de grafit i un llenguatge audiovisual dinàmic. Ecuapop no busca donar resposte, sinó plantejar preguntes per suscitar una necessària reflexió que, finalment doni arguments a uns i altres per basar les seves opinions en alguna cosa més que prejudicis i estereotips.

 

Títol: Projecte Podcast

Presentat per:Fundació Privada Èxit (Barcelona)

Resum:

Dins l’itinerari d’inserció socio-laboral del projecte Èxit per a joves de 16 a 18 anys amb fracàs escolar i en risc d’exclusió social, es fa un taller en noves tecnologies aplicades a l’educació. En aquest cas els joves de la Ciutat Vella de Barcelona han creat una cançó de Hip Hop on es veu de primera mà la bona experiència de convivència entre vàries cultures.

 

Títol: Cuinat pel veïnat

Presentat per:Coordinadora d'Entitats del Poble-Sec (Barcelona)

Resum:

“Cuinat pel veïnat” és una demostració gastronòmica oberta on els veïns i veïnes de totes les cultures residents al barri participen de forma voluntària i altruista elaborant un plat típic de la seva cultura d’origen i al comparteixen amb la resta de veïns i veïnes creant així un vincle d’interrelació veïnal i molt bona experiència multicultural.

 

Títol: Lligams. Experiències d'integració cultural

Presentat per:Oriol Gracià Carles (Campredó)

Resum:

El projecte s’articula al voltant d’un documental sobre l’experiència qüotidiana de cinc joves i immigrants de Tortosa. El film s’ha projectat a centres educatius i associacions amb la voluntt d’estimular el debat intercultural. També disposa del bloc meiquinof.blogspot.com

 

Títol:  Obre't Ebre: dos experiències d'intercanvi cultural

Presentat per:Obre't Ebre (Tortosa)

Resum:

Es presenten dos experiències d’intercanvi intercultural viscudes al 2008: -Projecte “Paparazzi Rural” que reuneix joves de Letònia, Polònia, Portugal i Espanya mitjançant la fotografia de les zones rurals on viuen. -Camp de treball mediambiental 4 motors al Delta de l’Ebre amb joves procedents d’Alemanya, Espanya, França i Itàlia. 

 

Títol: Danses d'arreu del món

Presentat per:CEIP Lluís Viñas i Viñoles (Móra d'Ebre)

Resum:

L’objectiu de l’experiència pretén relacionar les diferents cultures que hi ha a l’escola a través de les danses i músiques tradicionals de cada país.

 

Títol: Així sona l'aula d'acollida

Presentat per: IES Ramon Berenguer IV (Amposta)

Resum:

Us presentem el treball fet per 12 alumnes de l’aula d’acollida de l’IES Ramon Berenguer IV d’Amposta. És un CD de música en què es recullen 20 cançons característiques i originals de cada país d’orígen dels alumnes nouvinguts del nostre centre que vam preparar com a regal de Nadal.

 

Títol: Amahoro

Presentat per:Fundació G3T (Barcelona)

Resum:

Viatge a Àfrica

 

Títol: Cantem del nord, cantem del sud

Presentat per:IES de l'Ebre (Tortosa)

Resum:

La música és un llenguatge universal. Per la música no es fan mai les guerres però si que s’interpreta per la pua i la solidaritat

 

Títol: Projecte Comènius: "Europa al natural, Europa ecològica"

Presentat per:CEIP Ramon y Cajal (Ulldecona)

Resum:

El que volem és presentar a trvés del PPS les nostres experiències portades a terme durant tres anys amb diferents escoles treballant temàtiques tan importants avui en dia com: la terra, l’aigua i l’aire.

 

Títol: Projete Paraigües 2008

Presentat per: La Casa Amarilla, Associació Cultural (Barcelona)

Resum:

Aquest projecte fue una convocatoria abierta a la comunidad de vecinos del barrio Besòs para que participen tanto como protagonistas, ya sea como creadores y como público en una exposició barrial comunitària e itinerante de paraguas intervenidos artíticamente, confeccionados a partir de sus conocimientos y su creatividad. La idea era hacer de una convocatória abierta a toda la gente que quiera interevenir artísticamente un paraguas, una acción de desarrolo cultural comunitario insistiendo sobre participación y convivencia al actuar en espacios informales y con vecinos que normalmente no participan. Se desarrollan actividades formales y se dinamizaron grupos informales para lograr exponer y hacer itinerar 100 paraguas en el barrio de besòs Barcelona. El proyecto se desarrollo en el Barrio de Besòs de Barcelona conjuntamente con la Comissión Convivencia del Plan de Desarrollo Comunitario del Besòs. Paraguas se propuso invitar a los vecinos de barrio Besós a participar más activamente en la vida barrial mediante una propuesta proactva, ludica cultural que favorece la convivencia y la cohesión: una exposición de paraguas intervenidos artísticamente.

 

Títol: Històries de vida

Presentat per:IES La Garrotxa (Olot)

Resum:

L’objectiu del projecte d’enguany s’ha centrat en històries de vida d’alumnes d’origen marroquí que estudien o han estudiat a l’IES-SEP la Garrotxa. Una d’aquestes històries és la de l’Abdeslam El Aoufi que fins fa 4 anys vivia a la ciutat de Fes. Ell mateix ens va guiar per la seva ciutat natal i ens va mostrar el barri i la casa on havia viscut i l’escola on havia estudiat. També vam tenir l’oportunitat d’entrevistar els seus avis materns i conèixer com es viu en un entorn rural al Marroc. Una altra de les històries enregistrades ha estat la d’en Medi Amsalkhir, un altre membre del grup que tot i haver nascu ta Olot encara té molta familia a Melilla i Nador que vsita cada estiu.

 

Títol: Lo tros de Cosme

Presentat per:IES Manuel Sales i Ferre (Ulldecona)

Resum:

Es tracta del procès d’arranjament d’un terreny del centre per fer una parcel•la de plantes aromàtiques amb l’alumnat de l’Aula Oberta, formada per alumnat de diferents cultures i l’adaptació curricular.

 

Títol: Els rodamons d'Ítaca (un viatge màgic per les cultures)

Presentat per:Associació Educativa Ítaca (L'Hospitalet de Llobregat)

Resum:

Dins del grup de mitjans 2 del nostre casal diàri (nens de 6 a 9 anys) es va dur a terme una activitat en le que cada setmana, els familiars dels nens ensenyaven al grup les tradicions, costums i curiositats del seu país d’origen. En total deu països diferents que van poder conèixer els nostres infants.

  

Títol: Els Xicots de Vilafranca al Marroc

Presentat per:La Llum del Nord (Vilafranca del Penedès)

Resum:

ES TRACTA D’UNA EXPEDICIÓ AL Marroc de cultura i castells, que ha tingut lloc del dimecres 23 ak diumenge 27 de juliol de l’any 2008, organitzada conjuntament per dues entitats: La Llum del Nord La Colla de Castellers Xicots de Vilafranca. Els xicots de Vlafranca han desplaçat un total de 92 castellers i acompanyants i han actuat en 3 ciutats marroquines que s’han mostrat interessades en rebre la delegació catalana: Tànger, Assilah i Xaouen.

 

Títol: Apropament a la Diversitat Cultural

Presentat per:Espai d'inclusió i formació Casc Antic (EICA) (Barcelona)

Resum:

A la ciutat de Barcelona h ha aproximadament 160 nacionalitats diferents que conviuen, i en algunes hi trobem més d’una comunitat cultural, això dibuixa un ventall molt ample de cultures TOT UN MÓN EN UNA CIUTAT. El projecte vol donar resposta a la distància existent entre les persones que formem aquest ventall a partir de l’organització d’uns cicles dedicats a una cultura o temàtica concreta. Es forma una comissió d’interculturalitat des de la qual reflexionem sobre el fenomen migratori i organitzem les activitats corresponets a cada cicle. No es tracta d’idealitzar sinó que a través dels debats que es generen en les diferents activitats superar algunes deformacions i topics que circulen i que alliberen prejudcis.

 

Títol: Sodalis

Presentat per:Espiral - Entitat de Serveis (Salt, Girona)

Resum:

Es tracta de complir una funció de parella social, és a dir, que cada voluntari/a ofereixi una dedicació personalitzada a les persones o grups familiars nouvinguts durant un temps concret i limitat (un mínim d’1h. Setmanal i un màxim de 3h. Durant oun mesos) aprofitant els espais naturals de relació (el domicili, el carrer, els espais públics, les institucions i entitats, les escoles) per tal d’acostar-los al coneixement general del nou medi ( noves llengües, nous codis culturals, recursos per la integració, espais de ciutadania i de participació cívica, espais de formació) però també per fer possible una experiència d’autèntic intercanvi cultural i fer possible a Salt i a Olot escenaris nous per la interculturalitat.

 

Títol: Saps qui sóc?

Presentat per:INSOC - Centre Esplai Guadalhorce (Terrassa)

Resum:

Projecte portat a terme pel grup de joves de l’entitat, que pretenia millorar el clma relacional i convivencial al barri, incdint en aquelles inicatives que tenien a veure amb la implicació i participació de les persones, independentment de l’edat i la procedència. Projecte portat a terme des de febrer al desembre del 2008.

 

Títol: Pla de Compensació de mesures judicials

Presentat per:Associació Educativa Integral del Raval

Resum:

El present projecte és una iniciativa del programa d’adolescents i joves de l’AEI Raval. Neix a partir de la necessitat de donar resposta educativa a joves del barri del raval que es troben al circuit de justicia. eL pla de compensació estableix un protocol de treball per a l’adquisició d’habilitats socials i assumpció de compromisos i responsabilitats amb joves de 14 a 18 anys. Es realitza a través d’tneraris i programacions individuals de treball que promoguin actituts conductes i comportaments a favor de la convvència i el respecte. El treball es coordinarà amb els equips tècnics de justícia juvenil del Departament de Justícia de la Generalitat.

 

Treballs presentats no premiats (II PFMZ, abril 2008)  

Títol: Jornades de diversitats.

Presentat per: IES JULIO ANTONIO (Móra d’Ebre).

Resum:

Celebració d’unes jornades de la diversitat a tot el centre amb diversos tallers: murals del món, comerç just, cinema, henna, didgeridoo, música, dansa, escriptura àrab, jocs tradicionals... per mostrar la convivència entre els alumnes de diferents procedències. Presentat pels alumnes de 4rt d’ESO.

 

Títol: Mou-te per aprendre dels altres.

Presentat per:OBRE’T EBRE, Tortosa.

Resum:

Activitats per promoure la integració social i la igualtat, tolerància i solidaritat a través de voluntariats, d’intercanvis, iniciatives juvenils, camps de treball, i participació en altres activitats com fires solidaries, parcs de Nadal, tant a nivell nacional com internacional.

 

Títol: Israel en Egipte

Presentat per: ORFEÓ GRACIENC (Barcelona).

Resum:

Agafant la música, i el cant coral com a eix vertebrador d'un projecte amb múltiples activitats: conferències, col·loquis, exposicions, projeccions audiovisuals i un concert. S'ha treballat la ocnvivència entre cultures per a la cerca i el foment de la cultura de la pau a través del foment de les arts.
El concert esmentat, és una peça on Händel descriu l'opressió que pateix el poble d'Israel per part d'Egipte. La guerra entre els dos pobles continua i en aquest concert es vol transmetre un missatge de pau entre les diferents ciltures i religions. 

 

Títol: Viatge ler la Mediterrània.

Presentat per: ORFEÓ GRACIENC (Barcelona).

Resum:

Recorregut de cultures que viuen un diàleg de pau a través de la música, el cant, la poesia i els sons ètnics. 

 

Títol: Interactuem i aprenem.

Presentat per: CEIP LA MERCÈ (Tortosa).

Resum:

Els grups interactius organitzen l'aula en petits grups heterogenis i resolen tasques de classe. 

 

Títol: Avui, què fem?

Presentat per: CENTRE D'ESTUDIS DE LA RIBERA (Móra d'Ebre). 

Resum:

Relacionar riberencs d'origen i riberencs d'adopció.
-Rutes per conèixer la Ribera d'Ebre.
-Consorci de Normalització Lingüística.

 

Títol: Una altra cosa.

Presentat per: CEIP MARCEL·LI DOMINGO (Roquetes).

Resum:

Obra de teatre: treballar la diversitat i les emocions.

 

Títol: Nosaltres, vosaltres, ells, tenim les mateixos drets.

Presentat per: JOSEFA ASENJO FERNÁNDEZ (Tarragona).

Resum:

Aquesta webquest pretén treballar des de l'escola els drets humans d'una manera diferent per aconseguir una interculturalitat real.

 

Títol: Les diferencies ens fan iguals.

Presentat per: CEIP MARE DE DÉU DE MONTSERRAT (Terrassa).

Resum:

Projecte per a realitzar una setmana intercultural de la comunitat educativa amb vàries activitats: tallers, exposicions, festes.

 

Títol: Benvinguts.

Presentat per: CENTRE OBERT JUVENIL DIN-ÀMICS (Amposta).  

Resum:

Projecte lúdico-educatiu per tal d'integrar joves en situació de risc i exclusió social.

 

Títol: L'educació en drets humans.

Presentat per: IES BANÚS (Cerdanyola del Vallés). 

Resum:

Coneixement i aprofundiment de la situació actual de respecte dels humans.

 

Títol: Descobreix Tortosa.

Presentat per: COL·LEGI TERESIÀ (Tortosa).  

Resum:

Powerpoint amb una presentació feta pels alumnes de l'A.A de Tortosa. 

 

Títol: Contes d'arreu del món.

Presentat per: CEIP LLUIS VIÑAS VIÑOLES (Móra d'Ebre).  

Resum:

Explicació de contes i rodalles de diferents cultures contades per familiars d'alumnes.

 

Títol: Fent powers. 

Presentat per: IES BERENGUER IV (Amposta). 

Resum:

Aula d'acolliida. L'ús de la llengua catalana a partir de textos senzills, explicant rondalles pròpies dels països d'origen.

 

Títol: La cuina dels nostres alumnes. 

Presentat per: IES BERENGUER IV (Amposta). 

Resum:

Recull de receptes de cuina autòctona i dels païssos dels alumnes nouvinguts, amb l'objectiu d'apreciar la diversitat cultural.

 

Títol: Diversitat a casa i a la feina

Presentat per: Laia Sabatés Caballero (Tortosa) 

Resum:

Experiència personal i professional amb les diferents cultures que conviuen a Catalunya.

 

Títol: Primers contactes. 

Presentat per: IES DE L'EBRE (Tortosa).

Resum:

Pmirmers contactes amb l'entorn entre alumnes de diferents cultures. 

 

Títol: Com vivim? Convivint!

Presentat per: CEIP SANT ÀNGEL (Camarles).

Resum:

Seguit d'experiències realitzades durant tot el curs per a fomentar la intercomunicació i el coneixement mutu entre les famílies del poble català i de Marroc,Romania i d'Anglaterra. Entrevistes amb famílies i tallers de cuina.

 

Títol: Coneixem el nostre entorn.

Presentat per: CEIP JAUME I (La Sènia).

Resum:

Diversons treballs i tallers al voltant de la interculturalitat.
Música, danses i jocs.    

 

Títol: Donem colors a les persianes.

Presentat per: ASSOCIACIÓ EDUCATIVA INTEGRAL DEL RAVAL (Barcelona).

Resum:

Projecte innovador i tranversal on tres organitzacions; Fundació Tot Raval, AEI solidari i Art solidari, treballen coordinadament amb joves del barri per tal de dissenyar i pintar les persianes dels comerciants de dos carrers del Barri del Raval.

Treballs presentats no premiats (I PFMZ, abril 2007)  

Títol: Jornades Interculturals

Presentat per: CEIP Grau i Fontseré (Flix)

Resum:

Jornades Interculturals a l’escola

 

Títol: Viatge pel món a través de les cançons

Presentat per: CEIP El Temple (Tortosa)

Resum:

Viatge pel món a través de les cançons

 

Títol: Un pom de cultures

Presentat per: Mª Gloria Biosca i Ester Perolada (Tortosa)

Resum:

Un joc per la integració

 

Títol: Maduresa

Presentat per: Equi AL-QUDS Teatre Tortosa-Barcelona

Resum:

Experiència de 7 joves de Palestina, França, Marroc, Catalunya, Estats Units

 

Títol: Pau, amor i poesia. Lema de Jose-Carlos Beltran, poeta de Benicarló

Presentat per: Tomàs Camacho (Alcanar)

Resum:

Material recollit mitjançant una convocatòria d’art postal (mail art) IES Alcalà de Xivert 2005-06

  

Títol: Els nous tortosins

Presentat per: Oriol Gracià (Tortosa)

Resum:

Retrat de 4 joves nouvinguts, expliquen procés d’integració i perspectives de futur

 

Títol: De pas per Tortosa

Presentat per: Oriol Gracià (Tortosa)

Resum:

Reportatge de la Casa d’acollida de transeunts El xiprer, de Caritas Tortosa

 

Títol: A punt

Presentat per: IES Berenguer IV (Amposta)

Resum:

Selecció d’articles de la revista de l’IES que s’ajusten a les bases

 

Títol: Diversitat i respecte. Enriquiment cor i ment.

Presentat per: CEIP Joan Martí (Freginals)

Resum:

Jornada intercultural

 

Títol:Intercultural III, els ulls dels arbres

Presentat per: IES Alcalà de Xivert (Alcossebre)

Resum:

Projecte d’art correu enviat a artistes de tot el món amb la temàtica els ulls dels arbres. Es fa una exposició i un cd-rom

 

Títol: L’experiència del dia a dia

Presentat per: IES Berenguer IV (Amposta)

Resum:

Power Point de l’Aula Oberta de l’IES

 

Títol: Recital intercultural poesia per la pau

Presentat per: Glòria Fandos (Tortosa)

Resum:

La poesia per la unió dels pobles i les cultures, la unió de les llengües, la poesia per la diversitat

 

Títol: Sardana mora

Presentat per: Lluïsa Català (Barcelona)

Resum:

Sardana mora, les terres de l’Ebre territori de moltes cultures

 

Títol: Què saps del meu país?

Presentat per: CEIP Daniel Mangrané (Jesús-Tortosa)

Resum:

El coneixement de les diferents cultures de l’escola ha estat la base per aconseguir una major aceptació i respecte entre l’alumnat

 

Títol: C.E.RD.P.B. = mundo1

         1 Colombia - Ecuador - Rep. Dominicana - Perú - Barcelona

Presentat per: Col·legi Sant Josep-Teresianes (Barcelona)

Resum:

Experiència d’aula

 

Títol: Les receptes de la Biblioteca d’en Massagran

Presentat per: Biblioteca Infantil d’en Massagran (Salt)

Resum:

Receptes de cuina de diferents països elaborades per joves nouvinguts usuaris de la biblioteca

 

Títol: La biblioteca d’en Massagran

Presentat per: Biblioteca Infantil d’en Massagran (Salt)

Resum:

Tres noies extracomunitàries expliquen teatralitzant les normes de la biblioteca

 

Títol: Construcció d’un aquari

Presentat per: IES Jaume Huguet (Valls)

Resum:

Construcció d’un aquari per alumnes de diferents procedències seguint una estructura de treball cooperatiu

 

Títol: Art postal intercultural

Presentat per:Tomàs Camacho (Alcanar)

Resum:

Selecció d’imatges d’art postal 2005-06

 

Títol: Imatges per la pau

Presentat per: IES Sol de Riu (Alcanar)

Resum:

Imatges sobre la Pau desenvolupades

 

Títol: De tots i totes aprenem

Presentat per: Escola Teresiana (Tortosa)

Resum:

Power point sobre l’origen dels alumnes de l’aula d’acollida i les seves vivències al nostre país

 

Títol: Cantem pel món

Presentat per: CEIP Lluís Vinyes (Móra d’Ebre)

Resum:

Dos amics fan un viatge pel món per conèixer cançons, pel camí fan molts amics que els ensenyen les cançons del seu país i ajuden

 

Títol: Camí interreligiós al Raval

Presentat per: Grup Interreligiós del Raval (Barcelona)

Resum:

Experiència del Grup interreligiós del Raval sobre persones de diferents cultures i religions que viuen al Raval i es troben fent un camí interrreligiós, intercultural, i d’amistat.

 

I Premi Federico Mayor Zaragoza

 

II Premi Federico Mayor Zaragoza 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

--> Tríptic amb les bases

 

 

 


  

Lliurament 2n Premi Federico Mayor Zaragoza

 

FEDERICO MAYOR ZARAGOZA PRESIDÍ L’ACTE DE LLIURAMENT DE LA 2ª EDICIÓ DELS PREMIS QUE PORTEN EL SEU NOM

 

El documental sobre el Marroc 1498. Olot-Marràqueix, elaborat per alumnes de l'IES-SEP La Garrotxa, d'Olot, va guanyar el primer premi del "Concurs de Bones Experiències de Convivència entre Cultures. La Diversitat Cultural com a enriquiment. 2n Premi Federico Mayor Zaragoza". El segon lloc el rebé l'IES Pau Vila, de Sabadell, amb el seu treball Mirada neta, noves veus, millors perspectives, mentre que el tercer premi va anar a parar a l'Associació Punt de Referència de Barcelona pel seu projecte Acull. Seguidament el CEIP Pàmies de Ginestar per Tots mengem pa, el CEIP Joan Martí Miralles de Freginals i el CEIP El Temple de Tortosa.

L’acte va comptar amb la presència del professor Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundació Cultura de Paz i ex director general de la UNESCO, l’Alcalde de Tortosa, la Presidenta de l’Associació Amigues i Amics de la UNESCO de Tortosa, el Director de la Universitat Rovira i Virgili al Campus de les Terres de l’Ebre, i la Directora dels Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre.

Acte de lliurament - III Premi Federico Mayor Zaragoza

 

La diversitat cultural com a enriquiment. Concurs de bones experiències de convivència entre cultures.

 Divendres, 29 de maig, a les 12.30 h.  als Reials Col·legis de Tortosa

 

 

 

 

IV Premi Federico Mayor Zaragoza

Termini: des de l'11 de maig fins al 30 de setembre de 2010

Un cop descarregat el full d'inscripció (arxiu en format Open Office o Microsoft Word) hi ha diverses opcions per emplenar-lo i enviar-lo.Trieu la que millor s'adapte a les vostres necessitats.


Opció 1:
* Imprimir i emplenar a mà
* Enviar per correu postal o bé escanejar el document i enviar-lo com adjunt en un correu electrònic
Opció 2:
* Emplenar les dades que tingueu disponibles sobre el mateix arxiu
* Imprimir i emplenar a mà la resta de dades que falten (signatura i segell, per exemple)
* Enviar per correu postal o bé escanejar el document i enviar-lo com adjunt en un correu electrònic

Opció 3:
Si disposeu de totes les dades necessàries per emplenar el full d'inscripció (inclós signatura i segell digitalitzats), només cal que guardeu l'arxiu amb totes les dades i l'adjunteu després a un correu electrònic.

 

Full d'inscripció

(Open Office)

Full d'inscripció

(Microsoft Word)

TRÍPTIC (pdf)

 

 

 

Treballs presentats no premiats (IV PFMZ, març 2011)  

TÍTOL

PRESENTAT PER:

"DE LLOC EN LLOC"   (text)

Institut de Flix

 

Responsables: Maite Cot Ardévol / Maria del Mar Carranza/ Pere Prats

 "DIA MUNDIAL DE LA POESIA 2010"

 

 

 Institut de l'Ebre

(Tortosa)

 

Responsables: Albert Aragonés Salvat i M. Josep Altadill Ardit

"LA MÚSICA ENS UNEIX"

 

Escola Puig Cavaller

(Gandesa)

 

Responsable:

Ma Carmen Gilisbars de Francisco

“ENTRE UN EMBOLCALL DE SENSACIONS, HEM APRÈS A CONVIURE AMB LES EMOCIONS”

 

Escola Remolins

(Tortosa)

 

Responsables: grup de mestres d’ EI  (Ma. José Bonet, Eugènia Vela, Judit Yebra, Dolors Cristòfol i Isabel Machí)

SOLIDARITAT AMB HAITÍ

Institut Julio Antonio

( Móra d’Ebre)

 

Responsable: Joan Salvador Ventura Benaiges

"ELS DRETS HUMANS"

 

Institut Julio Antonio

( Móra d’Ebre)

 

Responsable: Joan Salvador Ventura Benaiges

"VIATGEM PER EUROPA"

 Escola Mediterrani

(l’Ampolla)

 

Responsable: Sefa Llaberia i Mestre

 "CANÇONS TRADICIONALS DEL MÓN"

 

Escola Sant Jordi

(L’Ametlla de Mar)

 

Responsable: Octavi Figueres Frasnedo

"XIQUETS I XIQUETES DEL MÓN"

 

Escola Jaume I

(La Sénia)

 

Responsable: Laura Gilabert

"SIAM"

Escola Mestre Josep Roncero Pallarés

(Freginals)

 

Responsable: Montse Roig Carles

“El nazisme alemany”

 

 

ESCOLA JAUME II

(El Perelló)

 

Responsable: Pepa Diego Calatrava

"LA MEDIACIÓ INTERCULTURAL A L'ÀMBIT SANITARI"

 

 

 Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida

 

Responsable:Ana Rodríguez Cala

"AMB FORMA DE DONA" l’esport com a eina per a treballar la interculturalitat

 

 

“Poble-sec per a Tothom, conjunt de projectes d’intervenció socio cultural de lÀrea social de la Coordinadora d'Entitats del Poble-sec. (Barcelona)

 “UN PAS PER LA CONVIVÈNCIA”

 

Associació de comerciants Nucli Antic de Tortosa

 

Responsable: Carmen Sánchez Cid

 OBERVATORI PERMANENT DE LA IMMIGRACIÓ DE LES COMARQUES DE LLEIDA

 

 

Grup GRID (Grup de recerca en interculturalitat i desenvolupament)

 Universitat de Lleida

 

Director:Jordi Garreta Bochaca

 "UNA TORTOSINA A ESLOVÈNIA"

 

Laura Mestre Lleixà 

(Tortosa)

 “ESPAI JOVE INTERCULTURAL DE MOLLERUSSA"

 

 Ajuntament de Mollerussa

Regidoria d’Acció Social i Ciutadania

 

Maria Teresa Ginsetà Riera, Òscar Gallinat Piró i Montse Ruiz Pérez (educadors de l’equip de prevenció i mediació comunitària)

"UN MUNDO TEÑIDO DE PAZ" /"WORLD PAINTED WITH PEACE”

 

 

 

Asociación Creadores Sin Fronteras

(Tànger)

 

Responsable: Said Bahajin

 "ACOLLIDA AL CIUTADÀ IMMIGRANT AMB CÀNCER"

 

Institut Català d'Oncologia

(L'Hospitalet del Llobregat)

 

Responsables:

Ada Mª Martos Guerrero / Elisabeth Barbero Biedma i +

 "FESTA DEL QUEDEM?"

 

Òmnium Cultural

Catalunya

 

Responsables: Jordi Arcarons i Alba Vendrell

"BURBUJAS DE ILUSIÓN" / " BUBBLES FOR HOPE"

 

Asociación de Vecinos Casco Antiguo de Mairena del Aljarafe

 

Responsable: Manuel Moreno Ortega

 NOI (nosaltres)

Daniel Gutiérrez Borrego

(Tortosa)

 

Subcategories

Copyright © 2013. ASSOCIACIÓ D’AMIGUES I AMICS DE LA UNESCO DE TORTOSA