^Pujar
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Destacats

Cerca...

Xarxes Socials

FacebookTwitter

Calendari

Maig 2024
L M X J V S D
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

INICIAR SESSIÓ

Recull de Premsa / Notícies (III PFMZ, maig 2009)

 

Click to enlarge 1 premsa01-ebre_20090702134148.jpg    
     

 

III Premi Federico Mayor Zaragoza

         

           

 

 

 

 

 

 

                   

 

 

 

 

 

 ---> TRÍPITIC AMB LES BASES                               

 

Acte de lliurament - IV Premi Federico Mayor Zaragoza 

 

L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO,que impartirà la conferència "Nous temps, noves oportunitats".

Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.

Salutacions cordials, i fins aviat.

Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa

 

 

 

 

Treballs presentats no premiats (V PFMZ, juny 2012)  

                                                      EDUCACIÓ: ESCOLES I INSTITUTS

CENTRE

TÍTOL TREBALL

RESPONSABLE

LLOC

CENTRE EDUCACIÓ ESPECIAL LES AIGÜES

MOVEM-NOS

Prudens Martínez-Montserrat Quijo

MATARÓ

ESCOLA D'EDUCACIÓ ESPECIAL XALOC

ELS NOSTRES HORTS

Lola Cerdán

SABADELL

ESCOLA AGUSTÍ BASTRA

VIATGE PER UN MÓN PLE D'OPORTUNITATS I EMOCIONS: UNA VISIÓ INTERCULTURAL

Anna Rialp-Lourdes Garcia

TERRASSA

ESCOLA BONAVISTA

LES CANÇONS QUE ENS OBREN

 

Montse Veses

Victòria Lozano Garcóa

irene Muñoz Marzo

 BONAVISTA-TARRAGONA

ESCOLA CENTCELLES

EDUCACIÓ EMOCIONAL I FLORS DE BACH

 

Neus Esmel Esmel

Manuela Cervantes Flores

CONSTANTÍ

ESCOLA ENRIC GRAUN I FONTSERE

Carta als pares

L'HORA DEL CAFÉ

Raquel Sanchez

FLIX

ESCOLA GERMANES BERTOMEU

GRUPS INTERACTIUS A L'ESCOLA GERMANES BERTOMEU

MªCarmen Civit

MATARÓ

ESCOLA MARIA GARCíA CABANES

LA PAU ENS MOU

Immaculada Freissinier

L'ALDEA

ESCOLA MONT-ROIG

ACCIONS PER LA PAU

Cristina Carbonell

BALAGUER

ESCOLA PÚBLICA JOSEP RONCERO PALLARÈS

VOLEM PAU

Montse Roig

FREGINALS

ESCOLA SORIANO MONTAGUT

LLIBRE VIATGER

Carmen Selma

AMPOSTA

INSTITUT DE FLIX

ELS JOCS NO MIREN L'ORIGEN

Maite Cot Ardévol

Biel Pubill Solez

FLIX

INSTITUT JOAN GUINJOAN

TALLER D'HABILITTS FÍSIQUES I SOCIALS, ESCOLTA AFECTVA I AUTOESTIMA….

 David Labrador

RIUDOMS

INSTITUT JULIO ANTONIO

CANÇONS DE BRESSOL. DIA INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES MATERNES

Loreto Meix

MÓRA D'EBRE

INSTITUT LES PLANES

INSTITUT LES PLANES, ESPAI DE PAU

Ernest Plans

SANTA BÀRBARA

INSTITUT LES VINYES

COMPARTIM EXPERIÈNCIES

Asuncion Boix

CUBELLES

INSTITUT RAMON BERENGUER IV

JORNADES GASTRONÒMIQUES INTERCULTURALS

Carme Maigí

AMPOSTA

INSTITUT TERRA ALTA

LA INCLUSIÓ ESCOLAR A L'INSTITUT TERRA LATA

Ricard Marrugat

GANDESA

 

SOCIAL I CULTURAL: ENTITATS

ENTITAT

TÍTOL

RESPONSABLE

LLOC

ADAS-ASSOCIACIÓ DONES AGENTS DE SALUT

TRANSFORMAR PER AVANÇAR. EINES DE SUPERVIVÈNCIA A LA LLAR

MªJose Franch

DELTEBRE

AJUNTAMENT DE MOLLERUSSA

TAULA D'ACOLLIDA LINGÜÍSTICA DE LA CIUTAT DE MOLLERUSSA

Maribel Pérez-Anna Oliver

MOLLERUSSA

AJUNTAMENT DE TORTOSA ÀREA DE SERVEIS JOVENTUT

ART TOTAL

Assumpció Fernández

TORTOSA

ASSOCIACIÓ DE SUPORT A LES JOVES SUBSAHARIANES PLA L'ESTANY

PROJECTE DE SUPORT A LES NOIES SUBSAHARINES QUE ESTUDIEN BATXILLERAT

Rosa Maria Boix-Blanca Andelic

BANYOLES

BIBLIOTECA ESCOLAR INSTITUT SOL DE RIU

CERTAMEN DE RECITACIÒ PÈTICA ELENA MONROIG FERRERES

Tomas Camacho

ALCANAR

BIBLIOTECA MARCEL.LÍ

i DOMINGO

MAGATZEM D'IDEES:SEGONA PLANTA. LECTURA MÚSICA I TEATRE

Irene Prades

Esther Martí

TORTOSA

BRAVAL INICIATIVES DE SOLIDARITAT I PROMOCIÓ

GOL AL FRACÀS ESCOLAR

Juan Pablo Garrido

BARCELONA

CENTRE DE PROMOCIO SOCIAL FRANCESC PALAU

CALIU:Grup Llatins

 

Raquel Galicia

EL PRAT DE LLOBEGAT

CONSELL COMARCAL DEL MONTSIÀ

MONOGRÀFICS DE SENSIBILITZACIÓ I PREVENCIÓ DE VIOLÈNCIA EN EL MÓN……….

Àngels Castellà

AMPOSTA

OBRE'T'EBRE

PATI DINÀMIC

Susana Ibáñez

 TORTOSA

OBRE'T'EBRE

FIENDLY PEOPLE

Susana Ibáñez

 TORTOSA

 

Acte de lliurament -V Premi Federico Mayor Zaragoza   

L’acte serà presidit per l’exdirector general de la UNESCO i President de la Fundación Cultura de Paz, l'Excel·lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, i tindrà lloc el divendres 15 de juny de 2012 de les 18h a les 20h, a l’Aula Magna del Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili a Tortosa.

 

Galeria multimèdia (5è Premi FMZ, juny 2012)

  • FOTOS:

 

--> Podeu veure-les també al nostre Facebook i al Google+

 

  • VÍDEOS:

 

Acte de lliurament -VII Premi Federico Mayor Zaragoza 

 

L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO,que impartirà la conferència "Ciutadans i ciutadanes lliures i responsables", l'acte serà conduït per la periodista Silvia Tejedor i comptarà amb l'actuació musical de Silvia Ampolla i la Xaranga jotera Xino-xano.El jurat ha estat presidit pel Dr. Miquel Àngel Essomba professor de la UAB i ex-director d'UNESCOCAT.

Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.

Salutacions cordials, i fins aviat.

Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa

 

 

Treballs premiats (V PFMZ, juny 2012)   

 1er Premi  

Centres Educatius

Entitats/Institucions

Escola d'Educació Especial Xaloc 

TALLERS D’EXPRESSIÓ INTERGENERACIONALS

 Associació Músics per la Pau i la Integració

 VEUS PER LA PAU I LA INTEGRACIÓ

 

Terres de l'Ebre

Associació Atzavara-Arrels

ESPLAIA'T D'ATZAVARA ARRELS

 

2n Premi  

Centres Educatius

Entitats/Institucions

Escola Solc Nou 

PROJECTE D'APRENENTAGE SOLIDARI: l'Aprenentage Servei a L’Escola Solc Nou

AMPA Escola Annexa Joan Puigbert

SOCIOTECA:UN PROJECTE EDUCATIU I DE BARRI

 

  

3r Premi  

Centres Educatius

Entitats/Institucions

Institut Julio Antonio

STOP MOTION. Caçador de Poemes

 Fundació Tot Raval

RETALLS D'HISTÒRIA: ÀLBUM DE CROMOS DE LA HISTÒRIA DEL RAVAL DE BARCELONA 

 

 

Galeria multimèdia (6è Premi FMZ, maig 2013)

  • FOTOS (amb música de fons)

  --> Podeu veure-les també al nostre facebook i al google+

 

  •  VÍDEOS

 

Treballs presentats no premiats (VII PFMZ, maig 2014) 

CENTRE ESCOLAR

TÍTOL TREBALL

LLOC

 

COL·LEGI D’EDUCACIÓ ESPECIAL SANT JORDI

LA DRAMATITZACIÓ DEL CONTE: RECURS METODOLÒGIC PER EDUCAR EN VALORS

JESÚS

ESCOLA DOCTOR FERRAN

UN PAS CAP A L’ESCOLA VIVA

CORBERA D’EBRE

ESCOLA LLUÍS VIÑAS I VIÑOLES

APADRINAMENT MUSICAL

MÓRA D’EBRE

ESCOLA MARJAL

DESF@CE

LES CASES D’ALCANAR

ESCOLA PORT RODÓ

ESTUDI SOBRE LA PERILLOSITAT DE LA CAIGUDA D’ARBRES I ALTRES ELEMENTS URBANS A L’EMD de CAMPREDÓ A CAUSA DEL VENT

CAMPREDÓ - TORTOSA

 

IES EUGENI D’ORS/ INSTITUT DE SECUNDÀRIA A/ AULA 4RT ESO GRUP D

 VEUS ANÒNIMES

VILAFRANCA DEL PENEDÈS

IES MOIANÈS

SORTIM DE L’INSTITUT. DESCOBRIM L’ENTORN I APRENEM A ACTUAR

TONA - BARCELONA

INS RAMON BERENGUER IV

APRENEM A RECICLAR AMB LA FUNDACIÓ PERE MATA 

AMPOSTA

INSTITUT ANTONI DE MARTÍ I FRANQUÈS

ESTRATÈGIES CORRESPONSALS

TARRAGONA

INSTITUT BLANCA D’ANJOU

CREACIÓ D’UN ESPAI DE LECTURA I ESBARJO ESCOLAR A RASQUERA

EL PERELLÓ

INSTITUT FLIX

EL JOC TRADICIONAL, UN DIÀLEG QUE DESCONEIX FRONTERES

FLIX

ESCOLA INTERNACIONAL HAMELIN-LAIE

CONSTRUCCIÓ D’UNA ESCOLA A L’INDIA

ALELLA - BARCELONA

 

ENTITAT

TÍTOL

LLOC

45 AUTORS IMPLICATS

IMPLICA’T + AMB LA SOLIDARITAT

LLEIDA

ASSOCIACIÓN NO SOMOS INVISIBLES

...I ELS VALORS HUMANS?

BARCELONA

ASSOCIACIÓ OBRE ’T’ EBRE

INTERCANVI JUVENIL “COMMUNITY EMPOWERMENT AND YOUTH”

ROQUETES

ASSOCIACIÓ SOCIOCULTURAL PUNT D’INTERCANVI

EDUQUEM EN LA DIFERÈNCIA, SENTIM COM IGUALS

BARCELONA

BIBLIOTECA MARCEL·LÍ DOMINGO

SUMEM VEUS. LECTURA SENSE BARRERES

TORTOSA

CENTRE DE RECURSOS PER LA PAU I LA SOLIDARITAT DE LA COORDINADORA D’ONG DE LES COMARQUES GIRONINES I ALT MARESME

FULARDS PER LA PAU

GIRONA

CENTRO UNESCO GETAFE y  INSTITUTO “FRANCISCO DE VITORIA” DE ESTUDIOS INTERNACIONALES Y EUROPEOS DE LA UNIVERSIDAD CARLOS III DE MADRID

CONGRESO DE CULTURA DE PAZ

GETAFE

ASSOCIACIÓ CERADAI

PROJECTE LOCAL OBERT AL MÓN “FEDERACIÓ COOPPEL”

TARRAGONA

CONFEDERACIÓN ESPAÑOLA DE CENTROS Y CLUBES UNESCO, ASSOCIACIÓN FACEIRA, LABORATORIO BAMBARA, FUNDACIÓN CEREZALES

LA VOZ DEL CONSEJO

LEÓN

FUNDACIÓ CIUTADANIA MULTICULTURAL- MESCLADIS

DIALOGOS MIGRANTES

BARCELONA

FUNDACIÓ ISONOMIA UNIVERSITAT JAUME I

IGUALTAT EN RUTA

 

CASTELLÓ

FUNDACIÓ ROGER TORNÉ

RESPIRO EN XARXA

 BARCELONA

FUNDACIÓ TOT RAVAL

“RAVAL, TERRITORI SOCIALMENT RESPONSABLE”

BARCELONA

GATS, GRUPS ASSOCIATS PEL TREBALL SOCIAL, CULTURAL, COMUNITARI I AMBIENTAL

SANT COSME, PORTA D’ENTRADA A CATALUNYA

EL PRAT DE LLOBREGAT

GRAMC – GRUPS DE RECERCA I ACTUACIÓ AMB MINORIES CULTURALS I TREBALLADORS ESTRANGERS

HISTORIES D’UN POBLE DE TEATRE PER A LA CONCÒRDIA

GIRONA

L’ARADA, CREATIVITAT SOCIAL

TERRITORI DE MASIES

PRADES DE LA MOLSOSA

MANS UNIDES – DELEGACIÓ DE TORTOSA

UN MÓN NOU, PROJECTE COMÚ

TORTOSA

MINYONS ESCIOLTES I GUIES DE CATALUNYA – DEMARCACIÓ DEL BARCELONÈS

TRUCADA: EMPODERAMENT DELS JOVES I IMPLICACIÓ SOCIAL

BARCELONA

TEATRO GINKGO BILOBA – TEATRO PARA LA CONCIENCIA (ASOCIACIÓN CULTURAL)

TEATRO FORO SOBRE CONSUMO DE DROGAS: ADDICTION CALLING

ELCHE (ALICANTE)

ASSOCIACIÓ EDUCATIVA NOU QUITXALLES

CAMPANYES SOLIDÀRIES

L’HOSPITALET DE LLOBREGAT

Treballs Premiats (VII PFMZ, maig 2014)

 ENTITATS sense afany de lucre  (2.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

E.S.F.E.R.A JOVE

 

1r Premi

1.000 euros

 

 

El projecte ESFERA Jove preten formar a joves del barri de Marianao de Sant Boi per a que siguin capaços de fer una lectura de la seva realitat social, i posteriorment acompanyar-los en el desenvolupament d'una experiència pilot mitjançant la qual donin resposta a una necessitat que ells mateixos han detectat. El procés preten situar als joves en un espai de reconeixement públic, esdevenint agents actius a la seva comunitat, que participen i transformen el seu entorn. El projecte funciona des de 2006 i a dia d'avui hi ha 70 joves de 15 a 28 anys, agrupats en 9 col·lectius , que desenvolupen projectes socials al barri des de l'opció voluntària, amb el suport i acompanyament de la Fundació Marianao, però amb plena autonomia.

FUNDACIÓ MARIANAO

 

SANT BOI DE LLOBREGAT

PROJECTE TÀNDEM

 

2n Premi

600  euros

 

 

 El projecte Tàndem és un projecte socioeducatiu que es desenvolupa a la ciutat de Tortosa i que té com a finalitat primera, afavorir la integració social cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu d’aquell alumnat de les escoles de Tortosa que presenti dificultats en aquest procés d’integració. Per tal de dur-ho a terme, el projecte Tàndem posa en relació a diferents agents educatius i socials de la ciutat amb la voluntat de construir conjuntament un acompanyament integral d’aquest alumnat. El projecte s’anomena Tàndem perquè el nucli d’intervenció (2+2) el formen per una banda, parelles de mentors (alumnat dels Graus d’Educació Infantil i Primària de la Universitat Rovira i Virgili del Campus Terres de l’Ebre i del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Integració Social de l’ Institut de l’Ebre) i per l’altra, parelles d’alumnes de sisè nivell del cicle superior de les escoles de la ciutat de Tortosa.

 AJUNTAMENT DE TORTOSA, ST D’ENSENYAMENT A LES TERRES DE L’EBRE. UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

 

TORTOSA

VEUS I MÚSICA PER A LA INTEGRACIÓ

 

3r Premi 

400 euros

 

 

 Des de l'any 2005 el projecte "Veus i Música per a la Integració" ha atès més d'un centenar de nens / es i joves de diferents nacionalitats i situació socioeconòmica, està concebut com una estructura i un mitjà per canalitzar la convivència i la integració;Concretament el "Projecte" està dedicat a la integració, capacitació, prevenció i recuperació dels nens i joves de diversos sectors. "L'eina que ens ajuda en aquest procés d'integració és la pràctica coral i instrumental, que afavoreix la integració a través de la cultura i  permet un millor desenvolupament dintre de la societat d'acollida, de manera que s'evita l'exclusió social i la inadaptació. Actualment el projecte atén infants i joves dels barris del Turó de la Peira , de Roquetas , Ciutat Meridiana i Verdum al districte de Nou Barris , i al districte de Sant Andreu dos espais  a les escoles Can Fabra i Gavina i  un Espai al barri de Trinitat Vella, fent un total de 328 nens, nenes i joves beneficiaris.

ASSOCIACIÓ DE MÚSICS PER LA PAU I LA INTEGRACIÓ (AMPI)

 

BARCELONA

 

 

       Centres escolars   (2.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

LA CHANCA CAMINA SOLA HACIA LA ESCUELA

 

1r Premi  

1000 euros

 

 

 

LA CHANCA CAMINA SOLA HACIA LA ESCUELA, es un proyecto de Cooperación Infantil creado por niños y niñas gitanos y marroquíes del colegio público La Chanca, que viven en el barrio desfavorecido de La Chanca, Almería. Un proyecto creado para conseguir un sueño: reducir el alto porcentaje de absentismo escolar en La Chanca por medio de la Cooperación Infantil. Quieren ser los niños y niñas más grandes del colegio quienes salven la vida escolar de los niños que no van a la escuela, comprometiéndose como COOPERANTES INFANTILES a ir a las casas de niños/as absentistas para recogerlos y llevarlos a la escuela, de sus manos y nada más, como dice una de las numerosas canciones que ellos mismos han escrito y creado para el proyecto, junto a su CONFERENCIA INFANTIL de 25 minutos de duración sobre EL DERECHO A LA EDUCACIÓN.

 CEIP LA CANCHA

 ALMERÍA

APRENENT AMB ELS AVIS

 

2n Premi  

600 euros

 

 

 El Projecte “Aprenent amb el avis” consisteix en interrelacionar un grup d'alumnes del centre, amb risc de fracàs escolar, amb els Jubilats del Mar del “Casal del Pescador” de Roses. El projecte comença aplicant-se en el context d’aula, però surt del centre per tal d’anar al "Casal del Pescador" a aprendre dels avis (taller de costura i nusos mariners, entre altres) i convida als avis a entrar a l'institut a veure com estudien els aprenents d'avui i per convidar-los a seguir aprenent (taller d'ús de mòbils i entorns virtuals). Tot plegat aquest contacte directe ha de servir per a acostar dues generacions i oferir una oportunitat d'intercanvi de valors i coneixements.

INSTITUT CAP NORFEU I CASAL DEL PESCADOR JUBILATS DEL MAR

 

ROSES

EMPRENEDORS EN UNA ESCOLA VERDA

 

VOLEU CONÈIXER EL NOSTRE ENTORN

 

3r Premi 

400 euros

 

 

El projecte consisteix en que els alumnes de l'escola formen una empresa. En el cas dels nostres alumnes formen una cooperativa. La qual té els mateixos components que qualsevol cooperativa de les nostres terres. Això suposa elegir una junta, el president, redactar uns estatuts, triar un nom i un logotip, celebrar assemblees, redactar actes, triar els productes que es vendran al mercat..., però no és un projecte aïllat, ja que està lligat amb les actuacions d'escola verda: els productes es fabriquen amb materials reutilitzats, els venen els productes de l'hort escolar i els ous de les gallines del galliner. Amb els guanys, es torna els capital inicial a cada alumne, es dedica un 10% a una ONG i ells trien una activitat lúdica.

---------------------------------------------------------------------

Per poder conèixer l’entorn més immediat, què millor que poder-lo estudiar i explicar a nens i nenes de la mateixa edat. Els nostres alumnes es converteixen en guies turístics per a companys d’altres escoles, donant a conèixer el nostre poble, la cultura i les seves tradicions i la Via Verda de la Terra Alta; així poden conviure amb alumnes d’escoles molt diferents a la nostra.

Hem preparat activitats i sortides per la  Via Verda, visites a diversos llocs d’interès del poble i  activitats dintre de l’escola, tot pensat per poder compartir-ho amb altres escoles.

El nostre poble és un poble petit, però té uns recursos que es poden aprofitar.

CEIP SANT BLAI

 

 BOT

 CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE (1.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

UN ANY DE PLATAFORMA D’AFECTADES PER LES HIPOTEQUES A LES TERRES DE L’EBRE

 

1er Terres de l’Ebre

600 euros

 

 

La PAH neix a Barcelona el febrer de 2009 amb la intenció d'oferir una resposta ciutadana a la situació d'aquelles persones que, ja llavors, comencen a no poder pagar la hipoteca i veuen que el banc els pot reclamar un deute elevadíssim fins i tot després de perdre l'habitatge.

La PAH és un moviment ciutadà apartidista, articulat en més de 200 nodes arreu de l'Estat, a través del qual persones directament afectades i persones solidàries s'organitzen per denunciar i canviar esta situació. Per fer-la més accessible a les persones afectades del nostre territori, es va constituir la PAH Terres de l'Ebre el 24 de novembre de 2012.

La PAH actua en molts camps diferents (emocional, polític, mediàtic, judicial, comunicatiu, etc.) per promoure canvis legals que donin resposta a la vulneració de drets fonamentals que pateixen les persones afectades i, en un marc més ampli, proposar solucions per fer efectiu el dret a l'habitatge per a tota la ciutadania.

 
 
 

PLATAFORMA D’AFECTADES PER LES HIPOTEQUES DE LES TERRES DE L’EBRE

  

TORTOSA

 

 

 

 

APRENEM JUNTS

 

2n  Terres de l’Ebre

400 euros

 

 

A Alcanar molts infants, degut a l’actual situació de crisi, es troben en risc d’exclusió social. La Biblioteca Municipal s’està convertint en centre d'acollida per a un nombre creixent de nens i nenes desatesos quan aquests/es acaben l’horari escolar. És per això que hem decidit que una manera de col·laborar en la formació de ciutadans lliures i responsables és a través del voluntariat que promovem entre el nostre alumnat per fer front a aquest problema.  Aquest projecte l'està realitzant  un grup d’alumnes de 4t. d'ESO del nostre Institut, amb la col•laboració de la Regidoria d’Ensenyament i la Biblioteca, i consisteix en donar suport a aquets/es infants.

 INSTITUT SÒL DE RIU I BIBLIOTECA TRINITAT I FABREGAT

 

 

ALCANAR

 

Galeria multimèdia (7è Premi FMZ, maig 2014)

  • FOTOS (amb música de fons)

 

 --> Podeu veure-les també al nostre facebook i al google+

 

  • VÍDEOS:

 

Treballs presentats no premiats (VI PFMZ, maig 2013)  

CATEGORIA CENTRES ESCOLARS EP I ESO

CENTRE

TÍTOL TREBALL

RESPONSABLE

LLOC

COL.LEGI COR DE MARIA SANT CELONI

JO T'ACOMPANYO, TU M'ENSENYES

Roser Mesa Martín

SANT CELONI

ESCOLA CATALUNYA

EL MEU ESPAI: ENS EMOCIONEM TREBALLANT

Marcel.la Jimenéz Martín

SANT ADRIÀ DE BESÒS

ESCOLA CONSOL FERRÉ

FEM UN TAST!

Francesca Valldepérez Castillo

AMPOSTA

ESCOLA FEDAC  L'ANUNCIATA

LES HUMANITATS, EIX VERTEBRADOR CAP AL MÓN CIENTÍFIC, TECNOLÒGIC, HUMANÍSTIC I SOCIAL

Alba Cases Cuello, Núria Montserrat Farré i Barril, Ester Melet i Bosch, María Pascual Gay i Mª Cristina Rourera Jovellar

LLEIDA

ESCOLA EL TEMPLE

TOTS JUNTS, PODEM ACONSEGUIR MÉS

Isa Martín Domínguez

TORTOSA

 

ESCOLA L'ESTACIÓ

 

PAÏSOS DEL MÓN A LA NOSTRA AULA

 

Dolors Rubirola Sitjas

SANT FELIU DE GUÍXOLS

ESCOLA CAMÍ DEL MIG

"DÓNA SANG, REP UN MILIÓ DE GRÀCIES "

 

Anna M Oliveras Rovira

MATARÓ

INSTITUT ANTONI DE MARTÍ I FRANQUÈS

BLOC ELABORAT COM A EINA DE SUPORT AL PLA D'ACCIÓ TUTORIAL  PAT MF PROJECTE CORRESPONSALS PER LA PAU ACTIVA PER LA TERRA, PEL NOSTRE MÓN I PEL NOSTRE FUTUR 

Josep Maria Ferran Torrent

TARRAGONA

INSTITUT ESCOLA SANT JORDI

GRUP D'ANIMACIÓ DE L'IES SANT JORDI

Dani Blasi Babot

NAVÀS

INSTITUT F. VIDAL I BARRAQUER

BUSQUES UNA SOLUCIÓ? SOCIETAT ACTIVA: ANIMACIÓ!!!

Pilar Figueras- Isabel Gutierréz

TARRAGONA

INSTITUT JAUME CALLÍS

PROJECTE COOPERA

Immaculada Andreu Campdepadrós-M.Dolors Ayats-Nùria Ricart

 

VIC

INSTITUT SALVADOR DALÍ  DEL PRAT DE LLOBREGAT

BABELARTQUÍMIA.CAT

Teresa Forcada Mañé

BARCELONA

ESCOLA PÚBLICA DE PRIMARIA, "EL CASTELL" I INSTITUT "TONA"

"COOPERAR PER COMPENDRE L'ENTORN PROPER "

Aleix Vila Solà

TONA

INSTITUT VIL.LA ROMANA

I JORNADA DE SOLIDARITAT/COOPERACIÓ I CONSUM RESPONSABLE

 

 

Mar Sánchez- Cesca Bresolí

LA GARRIGA

 

 

DEPARTAMENT DE PEDAGOGIA UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

EL TRIANGLE DELS OFICIS : SOSTENIBILITAT, EDUCACIÓ I CULTURA

Mercè Gisbert Cervera

TARRAGONA

OFICINA DEL VOLUNTARIAT  UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

EL VOLUNTARIAT A LA UNIVERSITAT

M. Conxa Torres

TARRAGONA

 

CATEGORIA SOCIAL I CULTURAL: ENTITATS

ENTITAT

TÍTOL

RESPONSABLE

LLOC

AJUNTAMENT          D' AMPOSTA

NO ET FACIS FORA

Laia Subirats López

AMPOSTA

AJUNTAMENT DE MATARÓ.CIUTADANIA I CONVIVÈNCIA I CREU ROJA

Form@cció en servei a la ciutadania

Elena Carrasco López

MATARÓ

AJUNTAMENT DE TORTOSA. UNITAT DE JOVENTUT

ART TOTAL 2012

Gemma Estrada Montserrat

TORTOSA

ART’S

CREAÒPOLIS

Veronica Arellano López

FERRERIES-MENORCA

ASOCIACIÓN DE MUJERES SEPARADAS Y DIVORCIADAS DE CATALUNYA

 

AYUDA INTEGRAL CONTRA LA VIOLENCIA DE GÉNERO

Aurelia Jiménez Plaza

BARCELONA

ASSOCIACIÓ NO SOMOS INVISIBLES

 

"…PERQUÈ RES, NI NINGÚ HA DE SER INVISIBLE…"

Alicia Gruas Garcia

BARCELONA

ASOCIACIÓN PARA LA PROMOCIÓN DE ESTUDIOS, PARTICIPACIÓN Y ACCIÓN SOCIAL (PREPARACCIÓN)

EL PROCESO DE PRESUPUESTOS PARTICIPATIVOS INFANTILES DE NOVELDA. UNA EXPERIENCIA IGUALITARIA E INNOVADORA.

Antonio Carrillo Cano

PETRER-ALICANTE

ASSOCIACIÓ AUXILIA

AULA VIRTUAL D'ENSENYAMENT

Joan Samsó Solé

BARCELONA

ASSOCIACIÓ CULTURAL WIRIKO

WIRIKO, ARTS I CULTURES AFRICANES

Vanessa Anaya Villegas

CRUÏLLES-GIRONA

ASSOCIACI'O DE PERIODISME FORA DE QUADRE

MEDIADORS/ES JUVENILS

Norma Nebot Fernandez- Anna Masllorens

BARCELONA

ASSOCIACIÓ D'INSPECTORS D'EDUCACIÓ DE CATALUNYA (AIEC)

CODI ÈTIC DE LA INSPECCIÓ D'EDUCACIÓ (AIEC)

Jordi Giró i Paris

 

 

BARCELONA

ASSOCIACIÓ ECOSERVEIS

XARXA " CANVIANT AMB EL CLIMA

Joana Mundó Olivé

 

BARCELONA

ASSOCIACIÓ EDUCATIVA I FORMATIVA  TBCLASS

PROJECTE EDUCATIU MILLOREM

Antoni Argent Ballús

BELLAVISTA(Les Franqueses del Vallès)

ASSOCIACIÓ EDUCATIVA NOU QUITXALLES

PROGRAMA DE CONSULTOR DIGITAL

Belén Maján Sanz

L’HOSPITALET DE LLOBREGAT

ASSOCIACIÓ JUVENIL D'AMICS DE LA RÀDIO A HORTA-GUINARDÓ

BOCA RÀDIO, UTILITZAN LA RÀDIO COM A EINA TERAPÈUTICA I CONSCIENCIADORA.

Ignaci Torrent Casellas

BARCELONA

NEPAL-AKI: ASSOCIACIO PER  L'AJUDA DELS NENS I NENES DEL NEPAL

ESCOLA DE CUINA "MITHO CHAA" A NEPAL

Imma Año Altes

TORTOSA

ASSOCIACIÓ OBRE’T’EBRE

Cinquenes Jornades del Voluntariat

Marta Rodriguez Ferrer

ROQUETES

ASSOCIACIÓ D'OCI INCLUSIU SARÄU

"LLEURE INCLUSIU, FELICITAT I AUTODETERGESTIONOMIA

Edgar Vinyals

BARCELONA

ASSOCIACIÓ PENEDÈS SERVEIS SOCIOCULTURALS I DE LLEURE

RACONS DEL VENDRELL

Montserrat Roig Torrents- Julia Elena Maciel

EL VENDRELL

ASSOCIACIÓ PROSEC (PROMOTORA SOCIAL)

PRIMAVERADA

Carlos Enjuanes LLop

LLEIDA

CÀRITAS DIOCESANA DE TORTOSA

PROYECTO CLARA "MUJERES CON NECESIDADES PSICOSOCIALES"

Guadalupe Accensi Estrada

TORTOSA

CENTRE OBERT XIRINXINA

EL CANVI COMENÇA PELS PETITS

Nuri Salomó Castells

ROQUETES

CENTRE OCUPACIONAL VERGE DE L'ALEGRIA, OBRA BENÈFICO SOCIAL NEN DÉU, EQUIP EDUCATIU CENTRE OCUPACIONAL VERGE DE L'ALEGRIA

 

LA VEU DEL TALLER.

Victòria López Nagore

TIANA -BARCELONA

ASSOCIACIÓ CERADAI  003B

CAMPANYA COOPERIS 003B+ADN DE LA DINÀMICA MENTAL COOPERATIVA

Josep Maria Ferran i Torrent

TARRAGONA

COL.LEGI D'EDUCADORES I EDUCADORS SOCIALS DE CATALUNYA (CEESC)

CIUTAT BETA

Jose de la Rosa Casado

BARCELONA

COMUSITÀRIA

COMUSITÀRIA, ART PER LA CONSTRUCCIÓ SOCIAL.

Noemi Rubio –Laia Serra

BARCELONA

COORDINADORA D'ENTITATS DEL POBLE SEC

GRANS EN UN PETIT BARRI

José Guzmán Vila

BARCELONA

CEU ROJA JOVENTUT

PROJECTE REFORÇ ESCOLAR

Belén Pardo Escolano

TORTOSA

FEDERACIÓ D'ASSOCIACIONS DE VEÏNS I VEÏNES DE BARCELONA

BARRI ESPAI DE CONVIVÈNCIA

Josep Martí Masferrer

BARCELONA

FEMAREC, SCCL

TEATRE SOCIAL

Esther Sancho i Massó

BARCELONA

FUNDACIO GENTIS

LA COOPERACIÓ I L'ESFORÇ COM A CLAUS DE L'ÈXIT

Marta Cid Pañella

DELTEBRE

FUNDACIÓ ISONOMIA UNIVERSITAT JAUME I

CAMPANYA D'ACCIÓ I PREVENCIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE. "APUNTA'T AL BON ROTLLO"

Vicent Climent Jordà

CASTELLO DE LA PLANA

FUNDACIÓ LA SALUT ALTA

FAR (FORMACIÓ ACOMPANYAMENT I RELACIÓ)

Silvia Casado Mancha

BADALONA

FUNDACIÓ PRIVADA ADANA

ACOMPANYAMENT EN LA INTEGRACIÓ SOCIAL DE JOVES AMB TDAH

Isabel Rubió Badia

BARCELONA

FUNDACIÓ PRIVADA CATALANA COMTAL

VOLUNTARIAT, UN VALOR AFEGIT

Anna-bel Carbonell Rios

BARCELONA

FUNDACIÓ PRIVADA CATALANA PER A LA PARÀLISI CEREBRAL

PROJECTE D'INTEGRACIÓ LABORAL DE PERSONES AFECTADES DE PARÀLISI CEREBRAL: SERVEIS EDUCATIUS DE SENSIBILITZACIÓ SOBRE LA DISCAPACITAT, LA DIVERSITAT, LA IGUALTAT D'OPORTUNITATS, ELS DRETS HUMANTS, ETC

Arantzazu de Olaortua i Uglade

BARCELONA

FUNDACIÓ SID MOSKITIA

MOTXILLA PEDAGÒGICA "VIATGE IMAGINARI A LA MOSKITIA"

Judhit Sánchez

SABADELL

FUNDIPAU (FUNDACIÓ PER LA PAU)

 

 

 

L'EDUCACIÓ PER LA PAU, ENTRE TOTS/ES AL SERVEI DE TOTS/ES

Virginia Garzón

BARCELONA

INSTITUT DIVERSITAS DE L'ÀMBIT  D'INVESTIGACIÓ I DIFUSIÓ MARIA CORRAL

"VACUNA'T CONTRA ELS RUMORS"

Elena Caballé Roselló

BARCELONA

BOINAS LA ENCARTADA MUSEOA

BERDINTASUNEAN HEZITU / EDUCAR EN IGUALDAD

Mª José Torrecilla Gorbea

BALMASEDA(EUSKADI)

MICROCOSMOS TEATRE

"LA GUERRA D'A. SOLER"

Júlia Mora i Vacas

EL VILET -LLEIDA

OTRO MUNDO ES POSIBLE

LA GLOBALIZACIÓN Y SUS EFECTOS

Benedicto Cuervo Álvarez

SIERO-ASTURIAS

PROJECTE FONAMENTUM

CINEMA I ESCOLA

Xavier Biel Lorente

BARCELONA

THE SELF -PORTRAIT EXPERIENCE

AUTORETRAT A LA PRESÓ

Cristina Nuñez Salmeron

BARCELONA

 

Treballs Premiats (VI PFMZ, maig 2013) 

 SOCIAL I CULTURAL: ENTITATS  (2000 €)

TÍTOL

RESUM

PRESENTAT PER

MIRADES, VEURE I VIURE EL VOLUNTARIAT

 

1r Premi 

1000 euros

 

 

El projecte Mirades és un projecte de sensibilització i apropament del voluntariat als joves basat en la metodologia d'Aprenentatge i Servei que es duu a terme dins el marc de les activitats del centre educatiu i en col·laboració amb entitats de voluntariat federades a la FCVS.

Grups de 10 alumnes de 4t d'ESO i/o Batxillerat coneixen a fons una entitat social i la tasca dels seus voluntaris, i duen a terme un vídeo de presentació de 3 minuts que després serveix a l'entitat per donar-se a conèixer i explicar la seva tasca.

L'aprenentatge que fan els alumnes està relacionat amb el voluntariat social i amb el llenguatge audiovisual i muntatge i edició de vídeo. El servei, dotar a les entitats de voluntariat (la majoria sense recursos per dur a terme un vídeo) de vídeos curts que els serveixin per donar-se a conèixer. 

D'aquesta manera, els joves poden veure i viure en primera persona l'experiència del voluntariat i també coneixer contextos i realitats socials diferents a la seva. 

FEDERACIÓ CATALANA DE VOLUNTARIAT

 

LAIA CURCOLL VALLÈS

 

BARCELONA

"ACTUA: IMPLEMENTACIÓ PARTICIPATIVA DEL PAI DEL SOLSONÈS

 

2n Premi 

500 euros

 

 L’Arada, creativitat social és una iniciativa sense afany de lucre que neix el 2006 d’un grup de persones que creuen necessària la creació d’espais de participació-acció pel desenvolupament comunitari i sostenible del territori, i de l’impuls de projectes de promoció local. 

Ofereix la creació d’espais de reflexió, investigació i acció per tal de construïr col.lectivament, nous models relacionals que impulsin projectes  integrals, creatius i innovadors garanteixin la justícia socioambiental i equitat sociocultural.

 L'ARADA,CREATIVITAT

 

MARINA VILASECA PUIGPELAT

 

PRADES DE LA MOLSOSA

ENTITAT OBERTA A UN POBLE

 

3r Premi  

250 euros

 

 

 El Grup de Polinyà, es una entitat no lucrativa, oberta a la societat i basada en el treball de voluntaris i professionals en els camps del lleure, la cultura, l´art, la música i la natura.

Realitza activitats i programes de dilluns a divendres i els caps de setmana, adreçats als infants i joves de Polinyà, sense deixar de banda les famílies i els adults en general.

L´equip de voluntaris i professionals eduquen als infants i joves dins d´un marc de valors ( tolerància, diversitat, solidaritat etc..), portant a terme un programa d´educació integral i personalitzat.

Participen 48 voluntaris, s´ofereixen 16 llocs de treball a temps parcial i en els diferents programes i activitats s´inscriuen  660 infants i joves a l ´any, això  representa un 50% aprox. de la població infantil i juvenil de Polinyà.

 EL GRUP DE POLINYÀ

 

Mª CARMEN VÀZQUEZ IZQUIERDO

 

 

POLINYÀ

 

 

 

INCLUSIÓ SOCIAL I LLEURE A CIUTAT MERIDIANA: CREANT I TEIXINT XARXA A LA ZONA NORD DE NOUBARRIS

 

3r Premi  

250 euros

El projecte inclusió social i lleure a ciutat meridiana, creant i teixint xarxa entre tots els agents de la zona Nord de Noubarris consisteix en crear teixit associatiu mitjançant l’educació dels infants i joves en la gestió del temps de lleure i introduint-los en l’associacionisme i l’escoltisme; i persegueix alhora, la creació d’espais de trobada per compartir i incentivar la interlocució de les diferents cultures i realitats socials de cada infant i jove i les seves famílies, així com millorar la seva qualitat de vida al barri i a la ciutat. El projecte busca alhora, generar un coneixement compartit de la realitat i noves relacions i respostes a les necessitats i els reptes de la comunitat diversa de la zona nord de Noubarris, tot plegat partint del que ja és fa, del que ja existeix i reforçant-ho.

MINYONS ESCOLTES I GUIES DE CATALUNYA DEMARCACIÓ BARCELONÉS

 

BERNAT CELAYA

 

BARCELONA

 

EDUCACIÓ: ESCOLES I INSTITUTS (2.750 €)

TÍTOL

RESUM

PRESENTAT PER

EXPRESSART: PUGEM A L'ESCENARI

 

1r Premi   

900 euros 

 

 

Som una escola pública, amb 345 alumnes que treballa des de la innovació, el compromís i l'aposta per l'excel·lència en un entorn social caracteritzat per l'elevat pes de la població immigrada i de baix nivell sòcioeconòmic, amb importants situacions de vulnerabilitat social. El nostre projecte articula una oferta formativa i d'activitat cultural que permet desenvolupar tota la capacitat creativa de l'alumnat, garantir l'accés a la cultura i fomentar dinàmiques que afavoreixin la generació de xarxes socials de relació. Gràcies a aquest projecte a través de pràctiques com el violí, el cant coral, la dansa, el circ... l'alumnat adquireix noves eines expressives que repercuteixen molt positivament en tot el seu desenvolupament formatiu, l'autoestima i la cohesió social a l'entorn,

ESCOLA GERMANES BERTOMEU

 

Mª CARMEN CIVIT I ROVIROSA

 

MATARÓ

LA LLUITA ESTUDIANTIL AL PAU VILA

 

1r Premi  

900 euros

 El novembre de 2011 vam crear una assemblea al Pau Vila amb la intenció de coordinar les convocatòries de vaga, conscienciar els alumnes del centre sobre la situació actual de privatització dels serveis públics i organitzar també activitats festives a l'institut, com ara carnestoltes, nadals, etc. intentant sempre col·locar un rerefons reivindicatiu en aquestes.

Per tant, des de fa un any i mig, un grup d'alumnes ens reunim a les hores del pati per debatre sobre temes d'actualitat i sobre activitats i mobilitzacions que podem fer per enfrontar-nos a allò que ens sembla injust, i sobretot, intentar que cada vegada més gent ho faci.

INSTITUT PAU VILA

 

ADRIÀ LUQUE ACERA

 

SABADELL

PROYECTO DE APRENDIZAJE- SERVICIO PARA LA REHABILITACIÓN DEL PARQUE GARLOCHÍ  "ES NUESTRO TIEMPO, SON NUESTOS SUEÑOS"

 

2on Premi  

500 euros

El proyecto socioeducativo para la rehabilitación del Parque Garlochí, se implementa en un barrio periférico de la ciudad de Almería.

Dicha acción está sustentada en los principios metodológicos del Aprendizaje-servicio, y  tiene, entre otros propósitos: promover sinergias educativas en el ámbito comunitario y la formación de una ciudadanía activa, responsable y crítica.

En el diseño e implementación de esta práctica educativa innovadora, ha participado el alumnado de distintos centros educativos y de la Universidad de Almería, así como representantes de entidades sociales y profesionales de diferentes instituciones públicas de la zona. 

EMPRESA PÚBLICA DE SUELO DE ANDALUCÍA Y C.E.I.P EL PUCHE

 

DOMINGO MAYOR PAREDES

 

ALMERÍA

BRIGADES DE SUPORT AL PROFESSORAT

 

3r Premi  

250 euros

 Presentem una experiència que consisteix en la creació de brigades de suport al professorat, conduïdes i coordinades per el propi alumnat, que s'encarreguen de realitzar diverses tasques necessàries pel bon funcionament del centre.

L'objectiu final és dotar-los d'un sentit ampli de ciutadania i civisme, permetent-los desenvolupar rols de persones adultes i corresponsabilitzant-los en la gestió de l'àmbit organitzatiu del centre.

INSTITUT DE GURB

 

TERESA PIETX

 

GURB

ÉS FENT QUE SOM!

 

Menció Especial

200 euros

Decriu algunes experiències en les quals es vivencien els valors i les actituds per a la convivència activa, respectuosa, solidària...

Totes les experiències formen part del projecte educatiu de l'escola i de la comunitat educativa.

Des de la creació de l'escola, dins del projecte educatiu, anem sumant iniciatives  a partir de les necessitats que van sorgint, des de la vida i per a la vida.

ESCOLA ÍTACA

 

Conxita Olivé Ramon

 

MANRESA

CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE  (1.000 €)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

ANTI BULLYING

 

1r Terres de l’Ebre

400 euros 

 Anti Bullying és una empresa de joves emprendedors que formem part del projecte de creació d'empreses de Junior Achievement.  Nosaltres, alumnes de l'Institut Cristòfol Despuig, vam decidir oferir a les escoles de primària i secundària un producte essencial. El nostre projecte està fet per lluitar contra el Bullying (assetjament escolar) a través d'una pàgina web amb la que podeu contactar si detecteu un cas de bullying a les vostres escoles. Nosaltres actuarem. També fem xerrades per tal de fer prevenció d'aquesta amenaça tan gran.

INSTITUT CRISTÒFOL DESPUIG

 

EMILI LLORENTE

 

TORTOSA

PRÉSTEC DOMICILIARI

 

2on Terres de l’Ebre

350 euros

 

 

L’alumnat del CFGM de la Família de Serveis a la Comunitat de 2n ASO de l’Institut Montsià d’Amposta  realitzen un  projecte innovador d’ApS anomenat Préstec Domiciliari que consisteix en apropar la biblioteca municipal Sebastià Juan Arbó d’Amposta als ciutadans.

Per facilitar l’aprenentatge significatiu, els estudiants fan de voluntaris portant material de la biblioteca (revistes, CD, libres, material de lectura fácil,...) al centres concertats. I realitzen  les activitats d’oci i temps de lleure encomanades pels centres on es troben totes aquelles persones que amb mobilitat reduïda (malalts crònics, persones en període de convalescència, amb discapacitats físiques, psíquiques, gent gran...) no poden accedir a la biblioteca, promovent d’aquesta manera la igualtat de drets i oportunitats.

Es tracta de fer competents professionalment al nostre alumnat mantenint un contacte amb els recursos comunitaris.


INSTITUT MONTSIÀ

 

CINTA FORCADELL

 

AMPOSTA

MANETES, LA NOSTRA COOPERATIVA

 

3er Terres de l’Ebre

250 euros

Aquesta experiència sorgeix arrel d'una visita dels mestres de la nostra escola a Astúries, on des de fa uns anys treballen les cooperatives a l'escola. Nosaltres ens decidim a montar-ne una amb els nostres alumnes i el resultat ha estat molt satisfactori. Per fer la cooperativa vam haver de triar els responsables: presidenta, secretaria i tresorers. També vam dissenyar un logotip, vam redactar els estatuts i després de fer una assemblea de socis vam començar a treballar. Va ser un treball en equip on tots teníem responsabilitats i obligacions. Finalment, després d'elaborar els nostres productes els vam vendre al mercat de la plaça. Amb els beneficis obtinguts vam millorar el nostre gimnàs!.

INSTITUT ESCOLA MARE DE DÉU DEL PORTAL 

 

MERCHE ALBIAC

 

BATEA

 

 

Acte de lliurament -VI Premi Federico Mayor Zaragoza                  

Dissabte 25 de maig, 11:00, Auditori Felip Pedrell (Tortosa)

 

L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO, que impartirà la conferència "Ciutadania mundial", l'acte serà conduït per la periodista Silvia Tejedor i comptarà amb l'actuació musical de Silvia Ampolla i la Xaranga jotera Xino-xano.

 

En aquesta edició el Premi té una dotació de 5.750 euros, el premiats es donaran a conèixer en el moment de la celebració d'aquest acte.

 

En la sisena convocatòria d'aquest certamen convocat sota el títol  "De súbdits a ciutadans, de súbdites a ciutadanes: concurs de bones experiències i accions transformadores per a construir un món millor"  s'ha comptat amb una gran participació, amb 72 experiències  de gran qualitat, de diferents indrets  de les Terres de l'Ebre de Catalunya, Balears i altres comunitats de l'Estat. El jurat ha estat presidit pel Dr. Miquel Àngel Essomba professor de la UAB i ex-director d'UNESCOCAT.

 

Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.

 

Salutacions cordials, i fins aviat.

 

Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa

VI Premi Federico Mayor Zaragoza                                           

6a convocatòria Premi Federico Mayor ZaragozaDe súbdits a ciutadans / de súbdites a ciutadanes

Concurs de bones experiències i accions transformadores per a construir un món millor.

 

Inscripcions del 16 de novembre del 2012 al 31 de gener del 2013

[Formulari d'inscripció] [Documentació adicional]

[Tríptic informatiu]

 

 

 

 

 

5è premi Federico Mayor Zaragoza

 

 

Data límit per presentar els treballs: 29 de febrer de 2012

Inscripcions del 16 de novembre al 31 de gener

 

1.Informació

2. Inscripció en línia

3. Confirma la teva inscripció

Díptic

Bases(Català)

Bases(Castellano)

Formulari

Mail + Documentació

Formulario

Mail + Documentación

 

 

 

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

Treballs premiats  (IV PFMZ, març 2011)  

 1er Premi 

Centres Educatius

Institut de Roquetes
PROJECTE ARRELS 

Entitats/Institucions

Consorci d'Acció Social de la Garrotxa
VEÏNATGE I CONVIVÈNCIA

Terres de l'Ebre

Assoc. Juvenil Obre't Ebre
TEATRE DE LES MIGRACIONS

 

2n Premi 

Centres Educatius

Institut de Camarles
PADRINS I PADRINES D'AULA. UNA EXPERIÈNCIA DE TUTORIA ENTRE IGUALS

  

Entitats/Institucions

Ajuntament de Palafrugell
PARAULES DE DONES

Terres de l'Ebre

Biblioteca Marcel·lí Domingo
ALJUB DE CONTES

 

3er Premi 

Centres Educatius

Institut Sòl-de-Riu
EL MEU GRAN VIATGE 

Entitats/Institucions

Assamblea local del GRAMC i l'Ajt. de Castell-Platja d'Aro
LA PLAÇA DEL MÓN

 

 

Treballs premiats (III PFMZ, maig 2009)   

1er Premi (dotat amb 1000€):   

Proyecto Mescladís                             Mescladís es un espai de convivència que promou l’acomodació d’immigrants y autòctons a través d’activitats educatives que impulsen la cohesió social i iniciatives econòmiques que faciliten la inserció laboral. Amb la cuina com a eina, es porten a terme activitats infantils, per a adolescents, activitats per a la tercera edat i tallers de cuina intercultural per a adults. Interrelacionant la cultura y la cuina amb diverses disciplines com la fotografia, el vídeo, la crònica i el reciclatge artístic, els tallers generen un espai d’expressió de  la diversitat en un marc d’igualtat ajudant a creat un clima integrador des del respecte i l’enriquiment mutu. El programa de formació d’hostaleria promou la inserció laboral de joves i dones majors de 40 anys. Des de l’any 2006 fins el dia d’avui se n’han beneficiat 286 nens i nenes, 18 persones grans y 595 adults. S’han impartit més de 75 tallers en escoles y centres cívics, arribant a més de 920 persones. Aquest any, 40 persones participen en el programa d’inserció laboral. Mescladís va rebre el premi Josep Mª Piñol a la iniciativa innovadora en la lluita contra l’atur el 2007. 
 
 
 
Fundació Privada Ciutadania
Multicultural
Barcelona           

 

2n Premi (dotat amb 400€ cadascun):

Agermanament entre escoles: Trencaclosques Cada vegada es parla més de la falta de valors però no es veu la manera d’afrontar amb eficàcia el tema. Com a professors, com a pares i persones veiem necessari fer quelcom al respecte. És per això que la nostra escola es va agermanar amb una escola de Senegal al curs 2004-2005. Els alumnes d’ambdues escoles intercanvien jocs, dibuixos i fets de la seva vida quotidiana per tal de d’aprendre altres maneres de viure i conèixer-se mútuament.  CEIP Joan Salvat Papasseit
Mollet del Vallès
Altres històries de la vida

En aquest vídeo s’expliquen ALTRES HISTÒRIES DE LA VIDA, en concret les de joves de Tànger que han intentat emigrar de forma clandestina. Això ha estat fruit de les activitats que s’han dut a terme amb els joves que formen part del programa Catalunya-Magrib a la ciutat de Tànger. Aquest projecte, coordinat per la Generalitat de Catalunya i el govern Marroquí, dóna formació laboral a joves que han intentat emigrar o aquells que estan en risc de fer-ho. Els alumnes de l’IES La Garrotxa van quedar molt impactats de la informació detallada que van rebre per part d’alguns joves d’aquest projecte. Aquests els van explicar diferents estratègies que han utilitzat per poder creuar l’estret i arribar a l’Europa somiada. Aquest vídeo serà mostrat a diversos IES per tal de sensibilitzar altres joves i mostrar la diferència com a font de riquesa.

 IES La Garrotxa
Olot

Coral interreligiosa per la pau

Aquesta coral es va crear el 2007i va tenir les seves primeres actuacions el 2008. Creients de diferents tradicions religioses i membres de conviccions no religioses canten junts com a testimoni de pau i per aconseguir la pau i son un testimoni viu de convivència davant el conjunt de la ciutadania. Les creences, que tant sovint han dividit als éssers humans, també poden ser font d’amor, reconciliació i pau i la música és una dimensió comuna que desperta el més positiu de cadascú generant harmonia i cohesió. El director de la coral va consultar experts musicals de les diferents tradicions i aquests van assessorar en el discerniment i la tria de les peces corals que han estat seleccionades. Les peces han de ser representatives de les diferents tradicions religioses presents a Catalunya. 

 Associació UNESCO per al Diàleg
Interreligiós
Barcelona
Xamfrà, centre de música i escena del Raval

Xamfrà, és un centre on es fan tallers de música, cant coral, teatre i dansa, sempre en grup. El projecte és obert al jovent del Raval, sobretot als del sector de la població amb menys recursos econòmics i que normalment coincideix amb les famílies immigrants del barri (pakistanesos, filipins, dominicans, senegalesos, gambians...) El cor del projecte consisteix en utilitzar les arts com eines per educar als nens i nenes i joves, tant locals com nouvinguts, cap a una societat multicultural perquè estem convençuts que la línea educativa a través de l’art com a llenguatge comú i comunitari permet als nois i noies trobar en l’expressió musical (vocal i instrumental) i escènica (dansa, teatre, escenografia) una via de comunicació entre ells i amb l’entorn, que afavoreix el coneixement i valoració mutus, el respecte i la convivència i el sentiment de pertinença a una societat que els reconeix i valora pel seu treball. 

 
 L’arc taller de música, fundació
privada
Barcelona

 

3er Premi (dotat amb 200€ cadascun):

El Castell de la Suda 

Es tracta d’un projecte interdisciplinari realitzat a Cicle Superior, on es treballa la Història de Tortosa a través de l’estudi del Castell de la Suda. A partir d’aquest, es treballa el respecte a les diferents cultures i es realitzen activitats de participació ciutadana. Es pretén que els alumnes coneguin la Tortosa, la seva història i identitat i reforcin, així, el seu sentiment de pertinença al territori. 

 CEIP Remolins
Tortosa
Hostes vingueren i a l'IES Flix els acollirem 

Presentació de dues bones experiències realitzades a l’IES Flix: l’una amb l’alumnat nouvingut (campanya company/a tutor/a) i l’altra amb mares nouvingudes (assaborint el món). La primera explica l’experiència de diversos alumnes autòctons i nouvingut. 

 IES Flix
Flix

 

 

Subcategories

Copyright © 2013. ASSOCIACIÓ D’AMIGUES I AMICS DE LA UNESCO DE TORTOSA