L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO,que impartirà la conferència "Nous temps, noves oportunitats".
Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.
Salutacions cordials, i fins aviat.
Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa
EDUCACIÓ: ESCOLES I INSTITUTS |
|||
CENTRE |
TÍTOL TREBALL |
RESPONSABLE |
LLOC |
CENTRE EDUCACIÓ ESPECIAL LES AIGÜES |
MOVEM-NOS |
Prudens Martínez-Montserrat Quijo |
MATARÓ |
ESCOLA D'EDUCACIÓ ESPECIAL XALOC |
ELS NOSTRES HORTS |
Lola Cerdán |
SABADELL |
ESCOLA AGUSTÍ BASTRA |
VIATGE PER UN MÓN PLE D'OPORTUNITATS I EMOCIONS: UNA VISIÓ INTERCULTURAL |
Anna Rialp-Lourdes Garcia |
TERRASSA |
ESCOLA BONAVISTA |
LES CANÇONS QUE ENS OBREN
|
Montse Veses Victòria Lozano Garcóa irene Muñoz Marzo |
BONAVISTA-TARRAGONA |
ESCOLA CENTCELLES |
EDUCACIÓ EMOCIONAL I FLORS DE BACH
|
Neus Esmel Esmel Manuela Cervantes Flores |
CONSTANTÍ |
ESCOLA ENRIC GRAUN I FONTSERE |
Carta als pares L'HORA DEL CAFÉ |
Raquel Sanchez |
FLIX |
ESCOLA GERMANES BERTOMEU |
GRUPS INTERACTIUS A L'ESCOLA GERMANES BERTOMEU |
MªCarmen Civit |
MATARÓ |
ESCOLA MARIA GARCíA CABANES |
LA PAU ENS MOU |
Immaculada Freissinier |
L'ALDEA |
ESCOLA MONT-ROIG |
ACCIONS PER LA PAU |
Cristina Carbonell |
BALAGUER |
ESCOLA PÚBLICA JOSEP RONCERO PALLARÈS |
VOLEM PAU |
Montse Roig |
FREGINALS |
ESCOLA SORIANO MONTAGUT |
LLIBRE VIATGER |
Carmen Selma |
AMPOSTA |
INSTITUT DE FLIX |
ELS JOCS NO MIREN L'ORIGEN |
Maite Cot Ardévol Biel Pubill Solez |
FLIX |
INSTITUT JOAN GUINJOAN |
TALLER D'HABILITTS FÍSIQUES I SOCIALS, ESCOLTA AFECTVA I AUTOESTIMA…. |
David Labrador |
RIUDOMS |
INSTITUT JULIO ANTONIO |
CANÇONS DE BRESSOL. DIA INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES MATERNES |
Loreto Meix |
MÓRA D'EBRE |
INSTITUT LES PLANES |
INSTITUT LES PLANES, ESPAI DE PAU |
Ernest Plans |
SANTA BÀRBARA |
INSTITUT LES VINYES |
COMPARTIM EXPERIÈNCIES |
Asuncion Boix |
CUBELLES |
INSTITUT RAMON BERENGUER IV |
JORNADES GASTRONÒMIQUES INTERCULTURALS |
Carme Maigí |
AMPOSTA |
INSTITUT TERRA ALTA |
LA INCLUSIÓ ESCOLAR A L'INSTITUT TERRA LATA |
Ricard Marrugat |
GANDESA |
SOCIAL I CULTURAL: ENTITATS |
|||
ENTITAT |
TÍTOL |
RESPONSABLE |
LLOC |
ADAS-ASSOCIACIÓ DONES AGENTS DE SALUT |
TRANSFORMAR PER AVANÇAR. EINES DE SUPERVIVÈNCIA A LA LLAR |
MªJose Franch |
DELTEBRE |
AJUNTAMENT DE MOLLERUSSA |
TAULA D'ACOLLIDA LINGÜÍSTICA DE LA CIUTAT DE MOLLERUSSA |
Maribel Pérez-Anna Oliver |
MOLLERUSSA |
AJUNTAMENT DE TORTOSA ÀREA DE SERVEIS JOVENTUT |
ART TOTAL |
Assumpció Fernández |
TORTOSA |
ASSOCIACIÓ DE SUPORT A LES JOVES SUBSAHARIANES PLA L'ESTANY |
PROJECTE DE SUPORT A LES NOIES SUBSAHARINES QUE ESTUDIEN BATXILLERAT |
Rosa Maria Boix-Blanca Andelic |
BANYOLES |
BIBLIOTECA ESCOLAR INSTITUT SOL DE RIU |
CERTAMEN DE RECITACIÒ PÈTICA ELENA MONROIG FERRERES |
Tomas Camacho |
ALCANAR |
BIBLIOTECA MARCEL.LÍ i DOMINGO |
MAGATZEM D'IDEES:SEGONA PLANTA. LECTURA MÚSICA I TEATRE |
Irene Prades Esther Martí |
TORTOSA |
BRAVAL INICIATIVES DE SOLIDARITAT I PROMOCIÓ |
GOL AL FRACÀS ESCOLAR |
Juan Pablo Garrido |
BARCELONA |
CENTRE DE PROMOCIO SOCIAL FRANCESC PALAU |
CALIU:Grup Llatins
|
Raquel Galicia |
EL PRAT DE LLOBEGAT |
CONSELL COMARCAL DEL MONTSIÀ |
MONOGRÀFICS DE SENSIBILITZACIÓ I PREVENCIÓ DE VIOLÈNCIA EN EL MÓN………. |
Àngels Castellà |
AMPOSTA |
OBRE'T'EBRE |
PATI DINÀMIC |
Susana Ibáñez |
TORTOSA |
OBRE'T'EBRE |
FIENDLY PEOPLE |
Susana Ibáñez |
TORTOSA |
L’acte serà presidit per l’exdirector general de la UNESCO i President de la Fundación Cultura de Paz, l'Excel·lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, i tindrà lloc el divendres 15 de juny de 2012 de les 18h a les 20h, a l’Aula Magna del Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili a Tortosa.
L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO,que impartirà la conferència "Ciutadans i ciutadanes lliures i responsables", l'acte serà conduït per la periodista Silvia Tejedor i comptarà amb l'actuació musical de Silvia Ampolla i la Xaranga jotera Xino-xano.El jurat ha estat presidit pel Dr. Miquel Àngel Essomba professor de la UAB i ex-director d'UNESCOCAT.
Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.
Salutacions cordials, i fins aviat.
Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa
Centres Educatius |
Entitats/Institucions |
Escola d'Educació Especial Xaloc TALLERS D’EXPRESSIÓ INTERGENERACIONALS |
Associació Músics per la Pau i la Integració VEUS PER LA PAU I LA INTEGRACIÓ |
|
Terres de l'Ebre |
Associació Atzavara-Arrels ESPLAIA'T D'ATZAVARA ARRELS |
|
Centres Educatius |
Entitats/Institucions |
Escola Solc Nou PROJECTE D'APRENENTAGE SOLIDARI: l'Aprenentage Servei a L’Escola Solc Nou |
AMPA Escola Annexa Joan Puigbert SOCIOTECA:UN PROJECTE EDUCATIU I DE BARRI |
|
|
Centres Educatius |
Entitats/Institucions |
Institut Julio Antonio STOP MOTION. Caçador de Poemes |
Fundació Tot Raval RETALLS D'HISTÒRIA: ÀLBUM DE CROMOS DE LA HISTÒRIA DEL RAVAL DE BARCELONA |
|
CENTRE ESCOLAR |
TÍTOL TREBALL |
LLOC
|
|
COL·LEGI D’EDUCACIÓ ESPECIAL SANT JORDI |
LA DRAMATITZACIÓ DEL CONTE: RECURS METODOLÒGIC PER EDUCAR EN VALORS |
JESÚS |
|
ESCOLA DOCTOR FERRAN |
UN PAS CAP A L’ESCOLA VIVA |
CORBERA D’EBRE |
|
ESCOLA LLUÍS VIÑAS I VIÑOLES |
APADRINAMENT MUSICAL |
MÓRA D’EBRE |
|
ESCOLA MARJAL |
DESF@CE |
LES CASES D’ALCANAR |
|
ESCOLA PORT RODÓ |
ESTUDI SOBRE LA PERILLOSITAT DE LA CAIGUDA D’ARBRES I ALTRES ELEMENTS URBANS A L’EMD de CAMPREDÓ A CAUSA DEL VENT |
CAMPREDÓ - TORTOSA
|
|
IES EUGENI D’ORS/ INSTITUT DE SECUNDÀRIA A/ AULA 4RT ESO GRUP D |
VEUS ANÒNIMES |
VILAFRANCA DEL PENEDÈS |
|
IES MOIANÈS |
SORTIM DE L’INSTITUT. DESCOBRIM L’ENTORN I APRENEM A ACTUAR |
TONA - BARCELONA |
|
INS RAMON BERENGUER IV |
APRENEM A RECICLAR AMB LA FUNDACIÓ PERE MATA |
AMPOSTA |
|
INSTITUT ANTONI DE MARTÍ I FRANQUÈS |
ESTRATÈGIES CORRESPONSALS |
TARRAGONA |
|
INSTITUT BLANCA D’ANJOU |
CREACIÓ D’UN ESPAI DE LECTURA I ESBARJO ESCOLAR A RASQUERA |
EL PERELLÓ |
|
INSTITUT FLIX |
EL JOC TRADICIONAL, UN DIÀLEG QUE DESCONEIX FRONTERES |
FLIX |
|
ESCOLA INTERNACIONAL HAMELIN-LAIE |
CONSTRUCCIÓ D’UNA ESCOLA A L’INDIA |
ALELLA - BARCELONA |
ENTITAT |
TÍTOL |
LLOC |
45 AUTORS IMPLICATS |
IMPLICA’T + AMB LA SOLIDARITAT |
LLEIDA |
ASSOCIACIÓN NO SOMOS INVISIBLES |
...I ELS VALORS HUMANS? |
BARCELONA |
ASSOCIACIÓ OBRE ’T’ EBRE |
INTERCANVI JUVENIL “COMMUNITY EMPOWERMENT AND YOUTH” |
ROQUETES |
ASSOCIACIÓ SOCIOCULTURAL PUNT D’INTERCANVI |
EDUQUEM EN LA DIFERÈNCIA, SENTIM COM IGUALS |
BARCELONA |
BIBLIOTECA MARCEL·LÍ DOMINGO |
SUMEM VEUS. LECTURA SENSE BARRERES |
TORTOSA |
CENTRE DE RECURSOS PER LA PAU I LA SOLIDARITAT DE LA COORDINADORA D’ONG DE LES COMARQUES GIRONINES I ALT MARESME |
FULARDS PER LA PAU |
GIRONA |
CENTRO UNESCO GETAFE y INSTITUTO “FRANCISCO DE VITORIA” DE ESTUDIOS INTERNACIONALES Y EUROPEOS DE LA UNIVERSIDAD CARLOS III DE MADRID |
CONGRESO DE CULTURA DE PAZ |
GETAFE |
ASSOCIACIÓ CERADAI |
PROJECTE LOCAL OBERT AL MÓN “FEDERACIÓ COOPPEL” |
TARRAGONA |
CONFEDERACIÓN ESPAÑOLA DE CENTROS Y CLUBES UNESCO, ASSOCIACIÓN FACEIRA, LABORATORIO BAMBARA, FUNDACIÓN CEREZALES |
LA VOZ DEL CONSEJO |
LEÓN |
FUNDACIÓ CIUTADANIA MULTICULTURAL- MESCLADIS |
DIALOGOS MIGRANTES |
BARCELONA |
FUNDACIÓ ISONOMIA UNIVERSITAT JAUME I |
IGUALTAT EN RUTA |
CASTELLÓ |
FUNDACIÓ ROGER TORNÉ |
RESPIRO EN XARXA |
BARCELONA |
FUNDACIÓ TOT RAVAL |
“RAVAL, TERRITORI SOCIALMENT RESPONSABLE” |
BARCELONA |
GATS, GRUPS ASSOCIATS PEL TREBALL SOCIAL, CULTURAL, COMUNITARI I AMBIENTAL |
SANT COSME, PORTA D’ENTRADA A CATALUNYA |
EL PRAT DE LLOBREGAT |
GRAMC – GRUPS DE RECERCA I ACTUACIÓ AMB MINORIES CULTURALS I TREBALLADORS ESTRANGERS |
HISTORIES D’UN POBLE DE TEATRE PER A LA CONCÒRDIA |
GIRONA |
L’ARADA, CREATIVITAT SOCIAL |
TERRITORI DE MASIES |
PRADES DE LA MOLSOSA |
MANS UNIDES – DELEGACIÓ DE TORTOSA |
UN MÓN NOU, PROJECTE COMÚ |
TORTOSA |
MINYONS ESCIOLTES I GUIES DE CATALUNYA – DEMARCACIÓ DEL BARCELONÈS |
TRUCADA: EMPODERAMENT DELS JOVES I IMPLICACIÓ SOCIAL |
BARCELONA |
TEATRO GINKGO BILOBA – TEATRO PARA LA CONCIENCIA (ASOCIACIÓN CULTURAL) |
TEATRO FORO SOBRE CONSUMO DE DROGAS: ADDICTION CALLING |
ELCHE (ALICANTE) |
ASSOCIACIÓ EDUCATIVA NOU QUITXALLES |
CAMPANYES SOLIDÀRIES |
L’HOSPITALET DE LLOBREGAT |
ENTITATS sense afany de lucre (2.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
E.S.F.E.R.A JOVE
1r Premi 1.000 euros
|
El projecte ESFERA Jove preten formar a joves del barri de Marianao de Sant Boi per a que siguin capaços de fer una lectura de la seva realitat social, i posteriorment acompanyar-los en el desenvolupament d'una experiència pilot mitjançant la qual donin resposta a una necessitat que ells mateixos han detectat. El procés preten situar als joves en un espai de reconeixement públic, esdevenint agents actius a la seva comunitat, que participen i transformen el seu entorn. El projecte funciona des de 2006 i a dia d'avui hi ha 70 joves de 15 a 28 anys, agrupats en 9 col·lectius , que desenvolupen projectes socials al barri des de l'opció voluntària, amb el suport i acompanyament de la Fundació Marianao, però amb plena autonomia. |
FUNDACIÓ MARIANAO
SANT BOI DE LLOBREGAT |
PROJECTE TÀNDEM
2n Premi 600 euros
|
El projecte Tàndem és un projecte socioeducatiu que es desenvolupa a la ciutat de Tortosa i que té com a finalitat primera, afavorir la integració social cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu d’aquell alumnat de les escoles de Tortosa que presenti dificultats en aquest procés d’integració. Per tal de dur-ho a terme, el projecte Tàndem posa en relació a diferents agents educatius i socials de la ciutat amb la voluntat de construir conjuntament un acompanyament integral d’aquest alumnat. El projecte s’anomena Tàndem perquè el nucli d’intervenció (2+2) el formen per una banda, parelles de mentors (alumnat dels Graus d’Educació Infantil i Primària de la Universitat Rovira i Virgili del Campus Terres de l’Ebre i del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Integració Social de l’ Institut de l’Ebre) i per l’altra, parelles d’alumnes de sisè nivell del cicle superior de les escoles de la ciutat de Tortosa. |
AJUNTAMENT DE TORTOSA, ST D’ENSENYAMENT A LES TERRES DE L’EBRE. UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI
TORTOSA |
VEUS I MÚSICA PER A LA INTEGRACIÓ
3r Premi 400 euros
|
Des de l'any 2005 el projecte "Veus i Música per a la Integració" ha atès més d'un centenar de nens / es i joves de diferents nacionalitats i situació socioeconòmica, està concebut com una estructura i un mitjà per canalitzar la convivència i la integració;Concretament el "Projecte" està dedicat a la integració, capacitació, prevenció i recuperació dels nens i joves de diversos sectors. "L'eina que ens ajuda en aquest procés d'integració és la pràctica coral i instrumental, que afavoreix la integració a través de la cultura i permet un millor desenvolupament dintre de la societat d'acollida, de manera que s'evita l'exclusió social i la inadaptació. Actualment el projecte atén infants i joves dels barris del Turó de la Peira , de Roquetas , Ciutat Meridiana i Verdum al districte de Nou Barris , i al districte de Sant Andreu dos espais a les escoles Can Fabra i Gavina i un Espai al barri de Trinitat Vella, fent un total de 328 nens, nenes i joves beneficiaris. |
ASSOCIACIÓ DE MÚSICS PER LA PAU I LA INTEGRACIÓ (AMPI)
BARCELONA
|
Centres escolars (2.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
LA CHANCA CAMINA SOLA HACIA LA ESCUELA
1r Premi 1000 euros
|
LA CHANCA CAMINA SOLA HACIA LA ESCUELA, es un proyecto de Cooperación Infantil creado por niños y niñas gitanos y marroquíes del colegio público La Chanca, que viven en el barrio desfavorecido de La Chanca, Almería. Un proyecto creado para conseguir un sueño: reducir el alto porcentaje de absentismo escolar en La Chanca por medio de la Cooperación Infantil. Quieren ser los niños y niñas más grandes del colegio quienes salven la vida escolar de los niños que no van a la escuela, comprometiéndose como COOPERANTES INFANTILES a ir a las casas de niños/as absentistas para recogerlos y llevarlos a la escuela, de sus manos y nada más, como dice una de las numerosas canciones que ellos mismos han escrito y creado para el proyecto, junto a su CONFERENCIA INFANTIL de 25 minutos de duración sobre EL DERECHO A LA EDUCACIÓN. |
CEIP LA CANCHA ALMERÍA |
APRENENT AMB ELS AVIS
2n Premi 600 euros
|
El Projecte “Aprenent amb el avis” consisteix en interrelacionar un grup d'alumnes del centre, amb risc de fracàs escolar, amb els Jubilats del Mar del “Casal del Pescador” de Roses. El projecte comença aplicant-se en el context d’aula, però surt del centre per tal d’anar al "Casal del Pescador" a aprendre dels avis (taller de costura i nusos mariners, entre altres) i convida als avis a entrar a l'institut a veure com estudien els aprenents d'avui i per convidar-los a seguir aprenent (taller d'ús de mòbils i entorns virtuals). Tot plegat aquest contacte directe ha de servir per a acostar dues generacions i oferir una oportunitat d'intercanvi de valors i coneixements. |
INSTITUT CAP NORFEU I CASAL DEL PESCADOR JUBILATS DEL MAR
ROSES |
EMPRENEDORS EN UNA ESCOLA VERDA
VOLEU CONÈIXER EL NOSTRE ENTORN
3r Premi 400 euros
|
El projecte consisteix en que els alumnes de l'escola formen una empresa. En el cas dels nostres alumnes formen una cooperativa. La qual té els mateixos components que qualsevol cooperativa de les nostres terres. Això suposa elegir una junta, el president, redactar uns estatuts, triar un nom i un logotip, celebrar assemblees, redactar actes, triar els productes que es vendran al mercat..., però no és un projecte aïllat, ja que està lligat amb les actuacions d'escola verda: els productes es fabriquen amb materials reutilitzats, els venen els productes de l'hort escolar i els ous de les gallines del galliner. Amb els guanys, es torna els capital inicial a cada alumne, es dedica un 10% a una ONG i ells trien una activitat lúdica. --------------------------------------------------------------------- Per poder conèixer l’entorn més immediat, què millor que poder-lo estudiar i explicar a nens i nenes de la mateixa edat. Els nostres alumnes es converteixen en guies turístics per a companys d’altres escoles, donant a conèixer el nostre poble, la cultura i les seves tradicions i la Via Verda de la Terra Alta; així poden conviure amb alumnes d’escoles molt diferents a la nostra. Hem preparat activitats i sortides per la Via Verda, visites a diversos llocs d’interès del poble i activitats dintre de l’escola, tot pensat per poder compartir-ho amb altres escoles. El nostre poble és un poble petit, però té uns recursos que es poden aprofitar. |
CEIP SANT BLAI
BOT |
CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE (1.000 euros) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
UN ANY DE PLATAFORMA D’AFECTADES PER LES HIPOTEQUES A LES TERRES DE L’EBRE
1er Terres de l’Ebre 600 euros
|
La PAH neix a Barcelona el febrer de 2009 amb la intenció d'oferir una resposta ciutadana a la situació d'aquelles persones que, ja llavors, comencen a no poder pagar la hipoteca i veuen que el banc els pot reclamar un deute elevadíssim fins i tot després de perdre l'habitatge. |
PLATAFORMA D’AFECTADES PER LES HIPOTEQUES DE LES TERRES DE L’EBRE
TORTOSA
|
APRENEM JUNTS
2n Terres de l’Ebre 400 euros
|
A Alcanar molts infants, degut a l’actual situació de crisi, es troben en risc d’exclusió social. La Biblioteca Municipal s’està convertint en centre d'acollida per a un nombre creixent de nens i nenes desatesos quan aquests/es acaben l’horari escolar. És per això que hem decidit que una manera de col·laborar en la formació de ciutadans lliures i responsables és a través del voluntariat que promovem entre el nostre alumnat per fer front a aquest problema. Aquest projecte l'està realitzant un grup d’alumnes de 4t. d'ESO del nostre Institut, amb la col•laboració de la Regidoria d’Ensenyament i la Biblioteca, i consisteix en donar suport a aquets/es infants. |
INSTITUT SÒL DE RIU I BIBLIOTECA TRINITAT I FABREGAT
ALCANAR |
Tortosa, curs 2013-214
"Les guerres neixen en la ment de les persones i, per tant, és la ment de les persones on cal bastir els baluards de la pau".
(Constitució de la UNESCO, Londres 16 de novembre de 1945)
Tríptic (CAT) - Tríptico (ESP)
Inscipcions (CAT) - Inscripciones (ESP)
Documentació Adicional (CAT) - Documentación Adicional (ESP)
CENTRE |
TÍTOL TREBALL |
RESPONSABLE |
LLOC |
|
COL.LEGI COR DE MARIA SANT CELONI |
JO T'ACOMPANYO, TU M'ENSENYES |
Roser Mesa Martín |
SANT CELONI |
|
ESCOLA CATALUNYA |
EL MEU ESPAI: ENS EMOCIONEM TREBALLANT |
Marcel.la Jimenéz Martín |
SANT ADRIÀ DE BESÒS |
|
ESCOLA CONSOL FERRÉ |
FEM UN TAST! |
Francesca Valldepérez Castillo |
AMPOSTA |
|
ESCOLA FEDAC L'ANUNCIATA |
LES HUMANITATS, EIX VERTEBRADOR CAP AL MÓN CIENTÍFIC, TECNOLÒGIC, HUMANÍSTIC I SOCIAL |
Alba Cases Cuello, Núria Montserrat Farré i Barril, Ester Melet i Bosch, María Pascual Gay i Mª Cristina Rourera Jovellar |
LLEIDA |
|
ESCOLA EL TEMPLE |
TOTS JUNTS, PODEM ACONSEGUIR MÉS |
Isa Martín Domínguez |
TORTOSA
|
|
ESCOLA L'ESTACIÓ |
PAÏSOS DEL MÓN A LA NOSTRA AULA
|
Dolors Rubirola Sitjas |
SANT FELIU DE GUÍXOLS |
|
ESCOLA CAMÍ DEL MIG |
"DÓNA SANG, REP UN MILIÓ DE GRÀCIES "
|
Anna M Oliveras Rovira |
MATARÓ |
|
INSTITUT ANTONI DE MARTÍ I FRANQUÈS |
BLOC ELABORAT COM A EINA DE SUPORT AL PLA D'ACCIÓ TUTORIAL PAT MF PROJECTE CORRESPONSALS PER LA PAU ACTIVA PER LA TERRA, PEL NOSTRE MÓN I PEL NOSTRE FUTUR |
Josep Maria Ferran Torrent |
TARRAGONA |
|
INSTITUT ESCOLA SANT JORDI |
GRUP D'ANIMACIÓ DE L'IES SANT JORDI |
Dani Blasi Babot |
NAVÀS |
|
INSTITUT F. VIDAL I BARRAQUER |
BUSQUES UNA SOLUCIÓ? SOCIETAT ACTIVA: ANIMACIÓ!!! |
Pilar Figueras- Isabel Gutierréz |
TARRAGONA |
|
INSTITUT JAUME CALLÍS |
PROJECTE COOPERA |
Immaculada Andreu Campdepadrós-M.Dolors Ayats-Nùria Ricart
|
VIC |
|
INSTITUT SALVADOR DALÍ DEL PRAT DE LLOBREGAT |
BABELARTQUÍMIA.CAT |
Teresa Forcada Mañé |
BARCELONA |
|
ESCOLA PÚBLICA DE PRIMARIA, "EL CASTELL" I INSTITUT "TONA" |
"COOPERAR PER COMPENDRE L'ENTORN PROPER " |
Aleix Vila Solà |
TONA |
|
INSTITUT VIL.LA ROMANA |
I JORNADA DE SOLIDARITAT/COOPERACIÓ I CONSUM RESPONSABLE
|
Mar Sánchez- Cesca Bresolí |
LA GARRIGA
|
|
DEPARTAMENT DE PEDAGOGIA UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI |
EL TRIANGLE DELS OFICIS : SOSTENIBILITAT, EDUCACIÓ I CULTURA |
Mercè Gisbert Cervera |
TARRAGONA |
|
OFICINA DEL VOLUNTARIAT UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI |
EL VOLUNTARIAT A LA UNIVERSITAT |
M. Conxa Torres |
TARRAGONA |
ENTITAT |
TÍTOL |
RESPONSABLE |
LLOC |
AJUNTAMENT D' AMPOSTA |
NO ET FACIS FORA |
Laia Subirats López |
AMPOSTA |
AJUNTAMENT DE MATARÓ.CIUTADANIA I CONVIVÈNCIA I CREU ROJA |
Form@cció en servei a la ciutadania |
Elena Carrasco López |
MATARÓ |
AJUNTAMENT DE TORTOSA. UNITAT DE JOVENTUT |
ART TOTAL 2012 |
Gemma Estrada Montserrat |
TORTOSA |
ART’S |
CREAÒPOLIS |
Veronica Arellano López |
FERRERIES-MENORCA |
ASOCIACIÓN DE MUJERES SEPARADAS Y DIVORCIADAS DE CATALUNYA
|
AYUDA INTEGRAL CONTRA LA VIOLENCIA DE GÉNERO |
Aurelia Jiménez Plaza |
BARCELONA |
ASSOCIACIÓ NO SOMOS INVISIBLES
|
"…PERQUÈ RES, NI NINGÚ HA DE SER INVISIBLE…" |
Alicia Gruas Garcia |
BARCELONA |
ASOCIACIÓN PARA LA PROMOCIÓN DE ESTUDIOS, PARTICIPACIÓN Y ACCIÓN SOCIAL (PREPARACCIÓN) |
EL PROCESO DE PRESUPUESTOS PARTICIPATIVOS INFANTILES DE NOVELDA. UNA EXPERIENCIA IGUALITARIA E INNOVADORA. |
Antonio Carrillo Cano |
PETRER-ALICANTE |
ASSOCIACIÓ AUXILIA |
AULA VIRTUAL D'ENSENYAMENT |
Joan Samsó Solé |
BARCELONA |
ASSOCIACIÓ CULTURAL WIRIKO |
WIRIKO, ARTS I CULTURES AFRICANES |
Vanessa Anaya Villegas |
CRUÏLLES-GIRONA |
ASSOCIACI'O DE PERIODISME FORA DE QUADRE |
MEDIADORS/ES JUVENILS |
Norma Nebot Fernandez- Anna Masllorens |
BARCELONA |
ASSOCIACIÓ D'INSPECTORS D'EDUCACIÓ DE CATALUNYA (AIEC) |
CODI ÈTIC DE LA INSPECCIÓ D'EDUCACIÓ (AIEC) |
Jordi Giró i Paris |
BARCELONA |
ASSOCIACIÓ ECOSERVEIS |
XARXA " CANVIANT AMB EL CLIMA |
Joana Mundó Olivé |
BARCELONA |
ASSOCIACIÓ EDUCATIVA I FORMATIVA TBCLASS |
PROJECTE EDUCATIU MILLOREM |
Antoni Argent Ballús |
BELLAVISTA(Les Franqueses del Vallès) |
ASSOCIACIÓ EDUCATIVA NOU QUITXALLES |
PROGRAMA DE CONSULTOR DIGITAL |
Belén Maján Sanz |
L’HOSPITALET DE LLOBREGAT |
ASSOCIACIÓ JUVENIL D'AMICS DE LA RÀDIO A HORTA-GUINARDÓ |
BOCA RÀDIO, UTILITZAN LA RÀDIO COM A EINA TERAPÈUTICA I CONSCIENCIADORA. |
Ignaci Torrent Casellas |
BARCELONA |
NEPAL-AKI: ASSOCIACIO PER L'AJUDA DELS NENS I NENES DEL NEPAL |
ESCOLA DE CUINA "MITHO CHAA" A NEPAL |
Imma Año Altes |
TORTOSA |
ASSOCIACIÓ OBRE’T’EBRE |
Cinquenes Jornades del Voluntariat |
Marta Rodriguez Ferrer |
ROQUETES |
ASSOCIACIÓ D'OCI INCLUSIU SARÄU |
"LLEURE INCLUSIU, FELICITAT I AUTODETERGESTIONOMIA |
Edgar Vinyals |
BARCELONA |
ASSOCIACIÓ PENEDÈS SERVEIS SOCIOCULTURALS I DE LLEURE |
RACONS DEL VENDRELL |
Montserrat Roig Torrents- Julia Elena Maciel |
EL VENDRELL |
ASSOCIACIÓ PROSEC (PROMOTORA SOCIAL) |
PRIMAVERADA |
Carlos Enjuanes LLop |
LLEIDA |
CÀRITAS DIOCESANA DE TORTOSA |
PROYECTO CLARA "MUJERES CON NECESIDADES PSICOSOCIALES" |
Guadalupe Accensi Estrada |
TORTOSA |
CENTRE OBERT XIRINXINA |
EL CANVI COMENÇA PELS PETITS |
Nuri Salomó Castells |
ROQUETES |
CENTRE OCUPACIONAL VERGE DE L'ALEGRIA, OBRA BENÈFICO SOCIAL NEN DÉU, EQUIP EDUCATIU CENTRE OCUPACIONAL VERGE DE L'ALEGRIA
|
LA VEU DEL TALLER. |
Victòria López Nagore |
TIANA -BARCELONA |
ASSOCIACIÓ CERADAI 003B |
CAMPANYA COOPERIS 003B+ADN DE LA DINÀMICA MENTAL COOPERATIVA |
Josep Maria Ferran i Torrent |
TARRAGONA |
COL.LEGI D'EDUCADORES I EDUCADORS SOCIALS DE CATALUNYA (CEESC) |
CIUTAT BETA |
Jose de la Rosa Casado |
BARCELONA |
COMUSITÀRIA |
COMUSITÀRIA, ART PER LA CONSTRUCCIÓ SOCIAL. |
Noemi Rubio –Laia Serra |
BARCELONA |
COORDINADORA D'ENTITATS DEL POBLE SEC |
GRANS EN UN PETIT BARRI |
José Guzmán Vila |
BARCELONA |
CEU ROJA JOVENTUT |
PROJECTE REFORÇ ESCOLAR |
Belén Pardo Escolano |
TORTOSA |
FEDERACIÓ D'ASSOCIACIONS DE VEÏNS I VEÏNES DE BARCELONA |
BARRI ESPAI DE CONVIVÈNCIA |
Josep Martí Masferrer |
BARCELONA |
FEMAREC, SCCL |
TEATRE SOCIAL |
Esther Sancho i Massó |
BARCELONA |
FUNDACIO GENTIS |
LA COOPERACIÓ I L'ESFORÇ COM A CLAUS DE L'ÈXIT |
Marta Cid Pañella |
DELTEBRE |
FUNDACIÓ ISONOMIA UNIVERSITAT JAUME I |
CAMPANYA D'ACCIÓ I PREVENCIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE. "APUNTA'T AL BON ROTLLO" |
Vicent Climent Jordà |
CASTELLO DE LA PLANA |
FUNDACIÓ LA SALUT ALTA |
FAR (FORMACIÓ ACOMPANYAMENT I RELACIÓ) |
Silvia Casado Mancha |
BADALONA |
FUNDACIÓ PRIVADA ADANA |
ACOMPANYAMENT EN LA INTEGRACIÓ SOCIAL DE JOVES AMB TDAH |
Isabel Rubió Badia |
BARCELONA |
FUNDACIÓ PRIVADA CATALANA COMTAL |
VOLUNTARIAT, UN VALOR AFEGIT |
Anna-bel Carbonell Rios |
BARCELONA |
FUNDACIÓ PRIVADA CATALANA PER A LA PARÀLISI CEREBRAL |
PROJECTE D'INTEGRACIÓ LABORAL DE PERSONES AFECTADES DE PARÀLISI CEREBRAL: SERVEIS EDUCATIUS DE SENSIBILITZACIÓ SOBRE LA DISCAPACITAT, LA DIVERSITAT, LA IGUALTAT D'OPORTUNITATS, ELS DRETS HUMANTS, ETC |
Arantzazu de Olaortua i Uglade |
BARCELONA |
FUNDACIÓ SID MOSKITIA |
MOTXILLA PEDAGÒGICA "VIATGE IMAGINARI A LA MOSKITIA" |
Judhit Sánchez |
SABADELL |
FUNDIPAU (FUNDACIÓ PER LA PAU)
|
L'EDUCACIÓ PER LA PAU, ENTRE TOTS/ES AL SERVEI DE TOTS/ES |
Virginia Garzón |
BARCELONA |
INSTITUT DIVERSITAS DE L'ÀMBIT D'INVESTIGACIÓ I DIFUSIÓ MARIA CORRAL |
"VACUNA'T CONTRA ELS RUMORS" |
Elena Caballé Roselló |
BARCELONA |
BOINAS LA ENCARTADA MUSEOA |
BERDINTASUNEAN HEZITU / EDUCAR EN IGUALDAD |
Mª José Torrecilla Gorbea |
BALMASEDA(EUSKADI) |
MICROCOSMOS TEATRE |
"LA GUERRA D'A. SOLER" |
Júlia Mora i Vacas |
EL VILET -LLEIDA |
OTRO MUNDO ES POSIBLE |
LA GLOBALIZACIÓN Y SUS EFECTOS |
Benedicto Cuervo Álvarez |
SIERO-ASTURIAS |
PROJECTE FONAMENTUM |
CINEMA I ESCOLA |
Xavier Biel Lorente |
BARCELONA |
THE SELF -PORTRAIT EXPERIENCE |
AUTORETRAT A LA PRESÓ |
Cristina Nuñez Salmeron |
BARCELONA |
SOCIAL I CULTURAL: ENTITATS (2000 €) |
||
TÍTOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
MIRADES, VEURE I VIURE EL VOLUNTARIAT
1r Premi 1000 euros
|
El projecte Mirades és un projecte de sensibilització i apropament del voluntariat als joves basat en la metodologia d'Aprenentatge i Servei que es duu a terme dins el marc de les activitats del centre educatiu i en col·laboració amb entitats de voluntariat federades a la FCVS. Grups de 10 alumnes de 4t d'ESO i/o Batxillerat coneixen a fons una entitat social i la tasca dels seus voluntaris, i duen a terme un vídeo de presentació de 3 minuts que després serveix a l'entitat per donar-se a conèixer i explicar la seva tasca. L'aprenentatge que fan els alumnes està relacionat amb el voluntariat social i amb el llenguatge audiovisual i muntatge i edició de vídeo. El servei, dotar a les entitats de voluntariat (la majoria sense recursos per dur a terme un vídeo) de vídeos curts que els serveixin per donar-se a conèixer. D'aquesta manera, els joves poden veure i viure en primera persona l'experiència del voluntariat i també coneixer contextos i realitats socials diferents a la seva. |
FEDERACIÓ CATALANA DE VOLUNTARIAT
LAIA CURCOLL VALLÈS
BARCELONA |
"ACTUA: IMPLEMENTACIÓ PARTICIPATIVA DEL PAI DEL SOLSONÈS
2n Premi 500 euros
|
L’Arada, creativitat social és una iniciativa sense afany de lucre que neix el 2006 d’un grup de persones que creuen necessària la creació d’espais de participació-acció pel desenvolupament comunitari i sostenible del territori, i de l’impuls de projectes de promoció local. Ofereix la creació d’espais de reflexió, investigació i acció per tal de construïr col.lectivament, nous models relacionals que impulsin projectes integrals, creatius i innovadors garanteixin la justícia socioambiental i equitat sociocultural. |
L'ARADA,CREATIVITAT
MARINA VILASECA PUIGPELAT
PRADES DE LA MOLSOSA |
ENTITAT OBERTA A UN POBLE
3r Premi 250 euros
|
El Grup de Polinyà, es una entitat no lucrativa, oberta a la societat i basada en el treball de voluntaris i professionals en els camps del lleure, la cultura, l´art, la música i la natura. Realitza activitats i programes de dilluns a divendres i els caps de setmana, adreçats als infants i joves de Polinyà, sense deixar de banda les famílies i els adults en general. L´equip de voluntaris i professionals eduquen als infants i joves dins d´un marc de valors ( tolerància, diversitat, solidaritat etc..), portant a terme un programa d´educació integral i personalitzat. Participen 48 voluntaris, s´ofereixen 16 llocs de treball a temps parcial i en els diferents programes i activitats s´inscriuen 660 infants i joves a l ´any, això representa un 50% aprox. de la població infantil i juvenil de Polinyà. |
EL GRUP DE POLINYÀ
Mª CARMEN VÀZQUEZ IZQUIERDO
POLINYÀ
|
INCLUSIÓ SOCIAL I LLEURE A CIUTAT MERIDIANA: CREANT I TEIXINT XARXA A LA ZONA NORD DE NOUBARRIS
3r Premi 250 euros |
El projecte inclusió social i lleure a ciutat meridiana, creant i teixint xarxa entre tots els agents de la zona Nord de Noubarris consisteix en crear teixit associatiu mitjançant l’educació dels infants i joves en la gestió del temps de lleure i introduint-los en l’associacionisme i l’escoltisme; i persegueix alhora, la creació d’espais de trobada per compartir i incentivar la interlocució de les diferents cultures i realitats socials de cada infant i jove i les seves famílies, així com millorar la seva qualitat de vida al barri i a la ciutat. El projecte busca alhora, generar un coneixement compartit de la realitat i noves relacions i respostes a les necessitats i els reptes de la comunitat diversa de la zona nord de Noubarris, tot plegat partint del que ja és fa, del que ja existeix i reforçant-ho. |
MINYONS ESCOLTES I GUIES DE CATALUNYA DEMARCACIÓ BARCELONÉS
BERNAT CELAYA
BARCELONA
|
EDUCACIÓ: ESCOLES I INSTITUTS (2.750 €) |
||
TÍTOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
EXPRESSART: PUGEM A L'ESCENARI
1r Premi 900 euros
|
Som una escola pública, amb 345 alumnes que treballa des de la innovació, el compromís i l'aposta per l'excel·lència en un entorn social caracteritzat per l'elevat pes de la població immigrada i de baix nivell sòcioeconòmic, amb importants situacions de vulnerabilitat social. El nostre projecte articula una oferta formativa i d'activitat cultural que permet desenvolupar tota la capacitat creativa de l'alumnat, garantir l'accés a la cultura i fomentar dinàmiques que afavoreixin la generació de xarxes socials de relació. Gràcies a aquest projecte a través de pràctiques com el violí, el cant coral, la dansa, el circ... l'alumnat adquireix noves eines expressives que repercuteixen molt positivament en tot el seu desenvolupament formatiu, l'autoestima i la cohesió social a l'entorn, |
ESCOLA GERMANES BERTOMEU
Mª CARMEN CIVIT I ROVIROSA
MATARÓ |
LA LLUITA ESTUDIANTIL AL PAU VILA
1r Premi 900 euros |
El novembre de 2011 vam crear una assemblea al Pau Vila amb la intenció de coordinar les convocatòries de vaga, conscienciar els alumnes del centre sobre la situació actual de privatització dels serveis públics i organitzar també activitats festives a l'institut, com ara carnestoltes, nadals, etc. intentant sempre col·locar un rerefons reivindicatiu en aquestes. Per tant, des de fa un any i mig, un grup d'alumnes ens reunim a les hores del pati per debatre sobre temes d'actualitat i sobre activitats i mobilitzacions que podem fer per enfrontar-nos a allò que ens sembla injust, i sobretot, intentar que cada vegada més gent ho faci. |
INSTITUT PAU VILA
ADRIÀ LUQUE ACERA
SABADELL |
PROYECTO DE APRENDIZAJE- SERVICIO PARA LA REHABILITACIÓN DEL PARQUE GARLOCHÍ "ES NUESTRO TIEMPO, SON NUESTOS SUEÑOS"
2on Premi 500 euros |
El proyecto socioeducativo para la rehabilitación del Parque Garlochí, se implementa en un barrio periférico de la ciudad de Almería. Dicha acción está sustentada en los principios metodológicos del Aprendizaje-servicio, y tiene, entre otros propósitos: promover sinergias educativas en el ámbito comunitario y la formación de una ciudadanía activa, responsable y crítica. En el diseño e implementación de esta práctica educativa innovadora, ha participado el alumnado de distintos centros educativos y de la Universidad de Almería, así como representantes de entidades sociales y profesionales de diferentes instituciones públicas de la zona. |
EMPRESA PÚBLICA DE SUELO DE ANDALUCÍA Y C.E.I.P EL PUCHE
DOMINGO MAYOR PAREDES
ALMERÍA |
BRIGADES DE SUPORT AL PROFESSORAT
3r Premi 250 euros |
Presentem una experiència que consisteix en la creació de brigades de suport al professorat, conduïdes i coordinades per el propi alumnat, que s'encarreguen de realitzar diverses tasques necessàries pel bon funcionament del centre. L'objectiu final és dotar-los d'un sentit ampli de ciutadania i civisme, permetent-los desenvolupar rols de persones adultes i corresponsabilitzant-los en la gestió de l'àmbit organitzatiu del centre. |
INSTITUT DE GURB
TERESA PIETX
GURB |
ÉS FENT QUE SOM!
Menció Especial 200 euros |
Decriu algunes experiències en les quals es vivencien els valors i les actituds per a la convivència activa, respectuosa, solidària... Totes les experiències formen part del projecte educatiu de l'escola i de la comunitat educativa. Des de la creació de l'escola, dins del projecte educatiu, anem sumant iniciatives a partir de les necessitats que van sorgint, des de la vida i per a la vida. |
ESCOLA ÍTACA
Conxita Olivé Ramon
MANRESA |
CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE (1.000 €) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
ANTI BULLYING
1r Terres de l’Ebre 400 euros |
Anti Bullying és una empresa de joves emprendedors que formem part del projecte de creació d'empreses de Junior Achievement. Nosaltres, alumnes de l'Institut Cristòfol Despuig, vam decidir oferir a les escoles de primària i secundària un producte essencial. El nostre projecte està fet per lluitar contra el Bullying (assetjament escolar) a través d'una pàgina web amb la que podeu contactar si detecteu un cas de bullying a les vostres escoles. Nosaltres actuarem. També fem xerrades per tal de fer prevenció d'aquesta amenaça tan gran. |
INSTITUT CRISTÒFOL DESPUIG
EMILI LLORENTE
TORTOSA |
PRÉSTEC DOMICILIARI
2on Terres de l’Ebre 350 euros
|
L’alumnat del CFGM de la Família de Serveis a la Comunitat de 2n ASO de l’Institut Montsià d’Amposta realitzen un projecte innovador d’ApS anomenat Préstec Domiciliari que consisteix en apropar la biblioteca municipal Sebastià Juan Arbó d’Amposta als ciutadans. Per facilitar l’aprenentatge significatiu, els estudiants fan de voluntaris portant material de la biblioteca (revistes, CD, libres, material de lectura fácil,...) al centres concertats. I realitzen les activitats d’oci i temps de lleure encomanades pels centres on es troben totes aquelles persones que amb mobilitat reduïda (malalts crònics, persones en període de convalescència, amb discapacitats físiques, psíquiques, gent gran...) no poden accedir a la biblioteca, promovent d’aquesta manera la igualtat de drets i oportunitats. Es tracta de fer competents professionalment al nostre alumnat mantenint un contacte amb els recursos comunitaris. |
INSTITUT MONTSIÀ
CINTA FORCADELL
AMPOSTA |
MANETES, LA NOSTRA COOPERATIVA
3er Terres de l’Ebre 250 euros |
Aquesta experiència sorgeix arrel d'una visita dels mestres de la nostra escola a Astúries, on des de fa uns anys treballen les cooperatives a l'escola. Nosaltres ens decidim a montar-ne una amb els nostres alumnes i el resultat ha estat molt satisfactori. Per fer la cooperativa vam haver de triar els responsables: presidenta, secretaria i tresorers. També vam dissenyar un logotip, vam redactar els estatuts i després de fer una assemblea de socis vam començar a treballar. Va ser un treball en equip on tots teníem responsabilitats i obligacions. Finalment, després d'elaborar els nostres productes els vam vendre al mercat de la plaça. Amb els beneficis obtinguts vam millorar el nostre gimnàs!. |
INSTITUT ESCOLA MARE DE DÉU DEL PORTAL
MERCHE ALBIAC
BATEA |
Dissabte 25 de maig, 11:00, Auditori Felip Pedrell (Tortosa)
L'acte serà presidit pel mateix Excel.lentíssim Sr. Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i ex-director general de la UNESCO, que impartirà la conferència "Ciutadania mundial", l'acte serà conduït per la periodista Silvia Tejedor i comptarà amb l'actuació musical de Silvia Ampolla i la Xaranga jotera Xino-xano.
En aquesta edició el Premi té una dotació de 5.750 euros, el premiats es donaran a conèixer en el moment de la celebració d'aquest acte.
En la sisena convocatòria d'aquest certamen convocat sota el títol "De súbdits a ciutadans, de súbdites a ciutadanes: concurs de bones experiències i accions transformadores per a construir un món millor" s'ha comptat amb una gran participació, amb 72 experiències de gran qualitat, de diferents indrets de les Terres de l'Ebre de Catalunya, Balears i altres comunitats de l'Estat. El jurat ha estat presidit pel Dr. Miquel Àngel Essomba professor de la UAB i ex-director d'UNESCOCAT.
Esperem la vostra assistència, així com us demanem en féssiu la difusió que considereu adient.
Salutacions cordials, i fins aviat.
Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa
De súbdits a ciutadans / de súbdites a ciutadanes
Concurs de bones experiències i accions transformadores per a construir un món millor.
Inscripcions del 16 de novembre del 2012 al 31 de gener del 2013
[Formulari d'inscripció] [Documentació adicional]
Data límit per presentar els treballs: 29 de febrer de 2012 |
|||
Inscripcions del 16 de novembre al 31 de gener |
|||
|
|||
1.Informació |
2. Inscripció en línia |
3. Confirma la teva inscripció |
|
Bases(Català) Bases(Castellano) |
Mail + Documentació |
||
Mail + Documentación |
|||
|
|
|
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. |
Centres Educatius |
Institut de Roquetes |
Entitats/Institucions |
Consorci d'Acció Social de la Garrotxa |
Terres de l'Ebre |
Assoc. Juvenil Obre't Ebre |
Centres Educatius |
Institut de Camarles |
Entitats/Institucions |
Ajuntament de Palafrugell |
Terres de l'Ebre |
Biblioteca Marcel·lí Domingo |
Centres Educatius |
Institut Sòl-de-Riu |
Entitats/Institucions |
Assamblea local del GRAMC i l'Ajt. de Castell-Platja d'Aro |
Proyecto Mescladís | Mescladís es un espai de convivència que promou l’acomodació d’immigrants y autòctons a través d’activitats educatives que impulsen la cohesió social i iniciatives econòmiques que faciliten la inserció laboral. Amb la cuina com a eina, es porten a terme activitats infantils, per a adolescents, activitats per a la tercera edat i tallers de cuina intercultural per a adults. Interrelacionant la cultura y la cuina amb diverses disciplines com la fotografia, el vídeo, la crònica i el reciclatge artístic, els tallers generen un espai d’expressió de la diversitat en un marc d’igualtat ajudant a creat un clima integrador des del respecte i l’enriquiment mutu. El programa de formació d’hostaleria promou la inserció laboral de joves i dones majors de 40 anys. Des de l’any 2006 fins el dia d’avui se n’han beneficiat 286 nens i nenes, 18 persones grans y 595 adults. S’han impartit més de 75 tallers en escoles y centres cívics, arribant a més de 920 persones. Aquest any, 40 persones participen en el programa d’inserció laboral. Mescladís va rebre el premi Josep Mª Piñol a la iniciativa innovadora en la lluita contra l’atur el 2007. | Fundació Privada Ciutadania Multicultural Barcelona |
Agermanament entre escoles: Trencaclosques | Cada vegada es parla més de la falta de valors però no es veu la manera d’afrontar amb eficàcia el tema. Com a professors, com a pares i persones veiem necessari fer quelcom al respecte. És per això que la nostra escola es va agermanar amb una escola de Senegal al curs 2004-2005. Els alumnes d’ambdues escoles intercanvien jocs, dibuixos i fets de la seva vida quotidiana per tal de d’aprendre altres maneres de viure i conèixer-se mútuament. | CEIP Joan Salvat Papasseit Mollet del Vallès |
Altres històries de la vida |
En aquest vídeo s’expliquen ALTRES HISTÒRIES DE LA VIDA, en concret les de joves de Tànger que han intentat emigrar de forma clandestina. Això ha estat fruit de les activitats que s’han dut a terme amb els joves que formen part del programa Catalunya-Magrib a la ciutat de Tànger. Aquest projecte, coordinat per la Generalitat de Catalunya i el govern Marroquí, dóna formació laboral a joves que han intentat emigrar o aquells que estan en risc de fer-ho. Els alumnes de l’IES La Garrotxa van quedar molt impactats de la informació detallada que van rebre per part d’alguns joves d’aquest projecte. Aquests els van explicar diferents estratègies que han utilitzat per poder creuar l’estret i arribar a l’Europa somiada. Aquest vídeo serà mostrat a diversos IES per tal de sensibilitzar altres joves i mostrar la diferència com a font de riquesa. |
IES La Garrotxa Olot |
Coral interreligiosa per la pau |
Aquesta coral es va crear el 2007i va tenir les seves primeres actuacions el 2008. Creients de diferents tradicions religioses i membres de conviccions no religioses canten junts com a testimoni de pau i per aconseguir la pau i son un testimoni viu de convivència davant el conjunt de la ciutadania. Les creences, que tant sovint han dividit als éssers humans, també poden ser font d’amor, reconciliació i pau i la música és una dimensió comuna que desperta el més positiu de cadascú generant harmonia i cohesió. El director de la coral va consultar experts musicals de les diferents tradicions i aquests van assessorar en el discerniment i la tria de les peces corals que han estat seleccionades. Les peces han de ser representatives de les diferents tradicions religioses presents a Catalunya. |
Associació UNESCO per al Diàleg Interreligiós Barcelona |
Xamfrà, centre de música i escena del Raval |
Xamfrà, és un centre on es fan tallers de música, cant coral, teatre i dansa, sempre en grup. El projecte és obert al jovent del Raval, sobretot als del sector de la població amb menys recursos econòmics i que normalment coincideix amb les famílies immigrants del barri (pakistanesos, filipins, dominicans, senegalesos, gambians...) El cor del projecte consisteix en utilitzar les arts com eines per educar als nens i nenes i joves, tant locals com nouvinguts, cap a una societat multicultural perquè estem convençuts que la línea educativa a través de l’art com a llenguatge comú i comunitari permet als nois i noies trobar en l’expressió musical (vocal i instrumental) i escènica (dansa, teatre, escenografia) una via de comunicació entre ells i amb l’entorn, que afavoreix el coneixement i valoració mutus, el respecte i la convivència i el sentiment de pertinença a una societat que els reconeix i valora pel seu treball. |
L’arc taller de música, fundació privada Barcelona |
El Castell de la Suda |
Es tracta d’un projecte interdisciplinari realitzat a Cicle Superior, on es treballa la Història de Tortosa a través de l’estudi del Castell de la Suda. A partir d’aquest, es treballa el respecte a les diferents cultures i es realitzen activitats de participació ciutadana. Es pretén que els alumnes coneguin la Tortosa, la seva història i identitat i reforcin, així, el seu sentiment de pertinença al territori. |
CEIP Remolins Tortosa |
Hostes vingueren i a l'IES Flix els acollirem |
Presentació de dues bones experiències realitzades a l’IES Flix: l’una amb l’alumnat nouvingut (campanya company/a tutor/a) i l’altra amb mares nouvingudes (assaborint el món). La primera explica l’experiència de diversos alumnes autòctons i nouvingut. |
IES Flix Flix |